با فرق چوب طبیعی و مصنوعی آشنا شوید

با فرق چوب طبیعی و مصنوعی آشنا شوید

با فرق چوب طبیعی و مصنوعی آشنا شوید

یکی از مهم ترین کارها برای استقاده از چوب ها شناخت آنها میباشد. در ادامه مطلب زیر با فرق چوب مصنوعی و طبیعی آشنا شوید.

مقایسه ی چوب طبیعی با مصنوعی

 

در این پست می خواهیم با هم درباره ی تفاوت های چوب طبیعی و مصنوعی صحبت کنیم. بریم سراغ اصل مطلب:
چوب طبیعی:

چوب طبیعی همان چوب درختان بدون هیچ ناخالصی است که مستقیما از تنه درختان به دست می آید. این چوب بعد از قطع شدن درخت و انجام فعالیت هایی جهت خشک کردن چوب به قطعه های مشخص تقسیم میشود و در نهایت به فروش می رسد.
چوب مصنوعی:

این صفحات چوبی از به هم چسباندن به وسیله ی مواد شیمیایی و فشرده شده خرده ها و ضایعات چوبی به دست می آید که ساختاری یک پارچه را به وجود میآورد. از جمله انواع معروف این چوب ها به نئوپان و MDF میتوان اشاره کرد.

مقایسه ی چوب مصنوعی و طبیعی
مقایسه ی ویژگی های چوب طبیعی با مصنوعی:
کاربرد ها:

چوب طبیعی: چوب طبیعی در تمامی وسایلی که با چوب تهیه می شوند کاربرد دارند از جمله کفپوش های چوبی مانند پارکت ها، مبلمان و تخت ها و … یکی از وسایلی که مختصا به وسیله ی چوب تهیه می شود وسایل تزئینی است که در معرق و منبت های هنری از آن استفاده میشود.

چوب مصنوعی: این گونه چوب را با توجه به نوع ساخت می توان در تمامی انواع وسایل چوبی میتوان به کار برد.

مقایسه ی چوب مصنوعی و طبیعی
زیبایی :

یکی از ویژگی های منحصر به فرد چوب طبیعی نقش های طبیعی و رنگ طبیعی آن است که جلوه ی زیبایی در دکوراسیون خانه دارد. امروزه در چوب های مصنوعی ام دی اف ها نیز با توجه به روکش های متنوعی که تولید می کنند میتوان این نقش ها را ایجاد کرد اما باز جلوه ی چوب های طبیعی جلوه ای زیباتر است.

مقایسه ی چوب مصنوعی و طبیعی
مقاومت در برابر آب و سنگینی:

چوب طبیعی مقاوت خیلی پایینی در برابر آب دارد در صورتی که چوب های مصنوعی ام دی اف ها به دلیل روکش هایی که برای آن ایجاد شده مقاوت بالایی برخوردارند. از نظر مقاومت دربرابر وزن نیز چوب های طبیعی مقاوم تر هستند اما چوب های مصنوعی در مقاومت های متفاوتی ساخته می شود که بهتر از خرید با توجه به نیاز بررسی شود

 

حتما بخواهید: سرامیک یا لمینت ؟ کدام کفپوش مناسب تر است؟
تنوع در تولید:

چوب های طبیعی به رنگ و نقش و البته ابعاد خاصی محدود هستند در صورتی که چوب های مصنوعی را می توان در ابعاد مختلف و با اندازه ها و نقش های مختلف طراحی کرد.
هزینه:

از نظر هزینه مسلما هزینه ی چوب طبیعی بسیار گران تر است. زیرا از الوار طبیعی چوب به وجود می آید و چوب های مصنوعی با توجه به کارایی مقرون به صرفه تر اند.
مقاومت در برابر گرما و نور خورشید:

چوب های طبیعی از مقاومت کمتری نسبت به نور خورشید دارند و به راحتی با نور خورشید تغییر رنگ میدهند در صورتی که چوب های مصنوعی به این شکل نیستند. و البته چوب های طبیعی در برابر گرما نیز راحت تر مشتعل میشوند.
مقاومت در برابر حشرات:

چوب های طبیعی خیلی سریع قربانی حشرات میشوند در صورتی که چوب های مصنوعی به دلیل متریال به کاربرده در چوب خیلی دیرتر مورد آسیب حشرات قرار میگیرند. از سویی دیگر تعمیر چوب های طبیعی در اکثر مواقع امکان پذیر نیست.

 

X