با عنصر های کلیدی در طراحی لاندری روم آشنا شوید

با عنصر های کلیدی در طراحی لاندری روم آشنا شوید

با عنصر های کلیدی در طراحی لاندری روم آشنا شوید

یکی از اتاق های حیاتی در منزل لاندری روم میباشد. در ادامه مطلب زیر چند عنصر برای طراحی لاندری روم را برای شما آورده ایم.

درگذشته، سروصدای ماشین‌های لباسشویی باعث می‌شد، آن‌ها را به دورترین و مفیدترین مکان‌های خانه منتقل کنند. زیرزمین‌ها، اتاق‌های گلی، گاراژها و انباری‌ها برای دهه‌های گذشته مکان برجسته‌ای برای نگهداری ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن بوده‌اند. به‌مرورزمان لباس‌شویی‌ها به آشپزخانه راه یافتند؛ اما امروزه لاندری روم یک فضای بسیار کاربردی و مفید است که با ایده‌های شیک و جذاب، به‌خوبی برای نگهداری ماشین لباس‌شویی طراحی می‌شود.

منظور از لاندری روم چیست؟

لاندری روم فضایی است که امروزه در خانه‌های مدرن برای نگهداری لباس‌شویی، خشک‌کردن و اتوکشی لباس‌ها در نظر گرفته می‌شود. این فضا معمولاً در نزدیکی اتاق‌خواب یا حمام طراحی می‌گردد.

راه‌های عالی برای سفارشی کردن اتاق لباسشویی (لاندری روم)

۱. استفاده از مصالح قابل شست‌وشو

مصالح به‌کاررفته در لاندری روم باید زیبا، باکیفیت و قابل شستشو باشند؛ زیرا لاندری روم‌ها زودبه‌زود کثیف می‌شوند و نیاز به شستشو دارند. دیوارها را می‌توان با استفاده از رنگ‌های پلاستیک قابل شستشو رنگ‌آمیزی کرد. برای کف می‌توان از سنگ، سرامیک یا پارکت‌های پلاستیکی استفاده نمود؛ چراکه بتوان به‌راحتی کف فضا را شست.

۲. چگونه می‌توانیم اتاق لباسشویی کوچک را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

ما می‌توانیم عملکردی عالی و سبک و طراحی زیبا را در یک فضای کوچک ارائه دهیم. برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن این فضا می‌توان از دیوارهای سفید و تمیز استفاده کرد؛ زیرا رنگ سفید نسبت به کاغذ دیواری‌های طرح‌دار، هم مکان را جادارتر و بزرگ‌تر جلوه داده و هم آلودگی و کثیفی‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

۳. ایجاد فضای ذخیره‌سازی در لاندری روم

ایجاد کابینت‌های دیواری، فضای ذخیره‌سازی را برای وسایلی که به‌ندرت استفاده می‌شوند، ایجاد می‌کنند. در ضمن می‌توان از فضای روی کابینت‌ها برای تا کردن، اتو کردن یا آماده‌سازی لباس‌ها استفاده کرد. جنس کابینت‌ها بهتر است از فلز باشد زیرا رطوبت موجود در لاندری روم، باعث باد کردن و خراب‌شدن چوب می‌شود.

3. ایجاد فضای ذخیره‌سازی در لاندری روم

۴. سایر استفاده‌ها از این فضا

امروزه وسایل و تجهیزاتی که از زیبایی آشپزخانه می‌کاهند، می‌توان در لاندری روم قرار گیرند؛ به‌عنوان‌مثال علاوه بر ماشین لباس‌شویی؛ ماشین ظرف‌شویی، پکیج و آبگرم کن‌ها و غیره را نیز می‌توان درون این فضا گنجاند. به‌طوری‌که یک کابینت توکار برای نگهداری آن‌ها در نظر گرفته شود.

4. سایر استفاده‌ها از این فضا

۵. بازگردانی وسایل قدیمی در دکوراسیون منزل

می‌توان از کابینت‌های آسیب‌دیده و احیا شده در لاندری روم استفاده نمود زیرا این بخش از خانه در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد؛ همچنین این کار باعث می‌شود یک لاندری روم کلاسیک و قدیمی داشته باشیم. از همه مهم‌تر این کار بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

۶. طراحی اتاق لباس‌شویی در خانه‌های آپارتمانی

در خانه‌های آپارتمانی چون فضای کافی برای خشک‌کردن لباس‌ها نیست می‌توان از چوب‌لباسی‌های چند طبقه استفاده کرد یا بخش زیرین کابینت‌هایی که بالا قرار گرفتند را به تعدادی قلاب و چوب‌لباسی تجهیز کنیم که با این کار فضای جدیدی را اشغال نکردیم.

همچنین می‌توان در طراحی این اتاق محل قرارگرفتن ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی را به‌صورت طبقاتی طراحی نمود، ماشین لباس‌شویی به دلیل سنگین‌تر بودن پایین و ماشین ظرف‌شویی بالا قرار بگیرد که در اشغال محیط صرفه‌جویی کرده باشیم.

نکته: در طراحی فضای داخلی لاندری روم سعی کنید برای هر یک از وسایل برقی یک پریز اختصاصی در نزدیکی آن طراحی نمایید؛ زیرا وجود سیم‌های بلند و سه‌راهی هم فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند و نیز از زیبایی لاندری روم می‌کاهند.

6. طراحی اتاق لباس‌شویی در خانه‌های آپارتمانی

۷. اتوکشی لباس‌ها در لاندری روم چگونه است؟

باید بخشی از فضای روی کابینت‌ها رو مخصوص اتو کردن قرارداد یا گوشه‌ای را به میز اتو و یک صندلی تجهیز کرد که اتوی لباس‌ها هم دراین مکان انجام شود. همچنین در این محیط باید بسته به نوع قراردادن لباس‌ها چوب‌لباسی یا سبد برای انتقال لباس‌ها به کمد وجود داشته باشد.

7. اتوکشی لباس‌ها در لاندری روم چگونه است؟

۸. بهره‌بردن از آفتاب در فضا

نور خورشید یکی از ضدعفونی‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌هاست، بهتر است لباس‌ها، پس از شستن در زیر نور خورشید خشک شوند؛ اما امروزه در آپارتمان‌ها چنین شرایطی را نداریم؛ بنابراین باید تاحدامکان سعی گردد در این فضا یک پنجره طراحی شود که بتوان حتی به مقدار کم از نور خورشید بهره ببریم. وجود پنجره باعث روشن‌تر و دلبازتر شدن لاندری روم می‌شود.

8. بهره‌بردن از آفتاب در فضا

X