با عناصر سبک سنتی ایرانی آشنا شوید

با عناصر سبک سنتی ایرانی آشنا شوید

با عناصر سبک سنتی ایرانی آشنا شوید

سبک سنتی یکی از سبک های قدیمی و آرامش بخش ترین دکورهاست. در ادامه مطلب زیر با عناصر این دکور آشنا شوید.

عناصر سبک سنتی

طراحی و دکوراسیون خانه های ایرانی از گذشته تمایل زیادی به سبک های کلاسیک و سنتی البته با استفاده از المان های مخصوص به داشته است. استفاده از فرش های بزرگ با نقش و نگار فراوان، ظروف میناکاری بزرگ و … نشان دهنده این موضوع است. شاید اینگونه عناصر چندان مناسب آپارتمان های کوچک امروزی نباشند. ولی اکنون طراحان داخلی با تلفیق برخی عناصر معماری ایرانی و سبک های مدرن یا مینیمال خانه های گرم، زیبا و دلنشین در آپارتمان های امروزی طراحی میکنند.

سبک سنتی در ایران مربوط به دوره خاصی از تاریخ نیست. میتوانید کوراسیون منزل را با استفاده از عناصر مربوط به دوره شاه یا دوره قاجار و … بکار بگیرید. تمام این موارد را میتوان به نوعی طراحی دکوراسیون سنتی محسوب کرد.

ماهیت طراحی دکوراسیون به سبک سنتی استفاده از رنگ ها گرم است. پس باید با استفاده از رنگ های گرم حس دعوت کنندگی به محیط منتقل شود.

بسیاری از عناصر معماری سنتی ایران از سماوری که گوشه اتاق گذاشته میشد تا پشتی هایی که برای نشیمن گذاشته میشدند نشان دهنده پذیرا بودن محیط بوده و در جهت ایجاد محیطی گرم، راحت و صمیمی در نظر گرفته میشدند.

تقارن و هارمونی پر جنب و جوش در طراحی سنتی منزل اهمیت زیادی دارد. رنگ دیوارها را تا جای ممکن ساده بوده ولی رنگ وسایل پرحرارت و پر جنب و جوش میباشد.

انواع ملیله روی پرده و یا گلدوزی روی کوسن از عناصر سبک سنتی ایرانی است. از اشکال هندسی منظم استفاده نکنید. از عکس های طبیعت استفاده کنید. میتوانید از انواع عتیقه ها در گوشه های منزل استفاده کنید.

رنگ دیوار آشپزخانه میتوانید سبز ملایم باشد. البته دست شما برای انتخاب رنگ های دیگر نیز باز است

X