با طراحی آشپزخانه خطی آشنا شوید

با طراحی آشپزخانه خطی آشنا شوید

با طراحی آشپزخانه خطی آشنا شوید

آشپزخانه ها و طراحی آنها نمونه های مختلفی دارد.در ادامه مطلب زیر با مشخصات آشپزخانه خطی آشنا شوید

مدل آشپزخانه خطی چگونه است؟

آشپزخانه به عنوان مهمترین قسمت هر خانه، ممکن است در ابعاد و مدل‌های مختلف طراحی شود. اما با توجه به سایز، ممکن است گاهی طراحی‌ها متفاوت باشد.
پلان آشپزخانه خطی گزینه بسیار مناسبی برای منازل و فضاهایی است که ابعاد کوچکتری دارند.

برای این سبک از طراحی آشپزخانه، مثلث کار دیده نمی‌شود. از این رو برای کار در آشپزخانه خطی باید در یک خط حرکت کرد. زیرا تمام تجهیزات آشپزخانه، وسایل و ابزارها در راستای یک خط قرار دارند. از کابینت‌های آشپزخانه گرفته تا یخچال، گاز و سایر موارد در یک راستا قرار گرفته‌اند.
آشپزخانه خطی چیست

1. گزینه مناسب برای هر قسمت

معمولا برای این سبک از طراحی آشپزخانه، قسمت‌های مشخصی برای سینک، گاز و اجاق گاز در نظر گرفته نمی‌شود. از این رو می‌توان به دلیل قابلیت جابجایی ایجاد شده، دکوراسیونی منحصر به فرد و دلخواه انجام داد.

گزینه مناسبی که برای آشپزخانه خطی می‌توان به کار برد، جزیره یا میز ناهار خوری است. این مورد برای آشپزخانه‌هایی که پیشخوان دارند یا اپن هستند یا مدل ال طراحی شده باشند، کاربرد و جلوه کمتری دارد.

 

2. استفاده از فرش مناسب برای آشپزخانه خطی

یکی از نکات جالبی که برای اثر آشپزخانه‌های خطی دیده می‌شود، استفاده از فرش‌های باریک است. این گزینه می‌تواند جذابیت خاصی ایجاد کند که انتخاب آن به رنگ سایر وسایل و همینطور سبک و سلیقه افراد بستگی دارد.

موارد بالا نمونه‌هایی از آشپزخانه خطی و طراحی آشپزخانه موازی هستند که در آنها از فرش مناسب با ابعاد به کار برده شده است. برای این کار می‌توانید تنوع رنگی بالایی را انتخاب کنید.

3. نور کافی

یکی از مزایایی که برای آشپزخانه‌های خطی وجود دارد، نور کافی برای آنها است. اغلب این سبک به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. زیرا نوری که برای آن در نظر گرفته می‌شود، تاثیر گرفته از اطراف است و تنها تابش نورهای نقطه‌ای روی کابینت و گاز برای انجام کارها کافی است.

البته باید در نظر داشته باشید در مواردی که پنجره برای این فضا وجود دارد از حداکثر نور استفاده شود. نمونه‌های بالا گزینه‌هایی هستند که در طراحی آشپزخانه خطی به نورپردازی طبیعی و یا با استفاده از منابع نور خطی و نقطه‌ای کاربردی شده‌اند.

توجه داشته باشید اگر نور کافی برای آشپزخانه‌هایی که خطی طراحی شده باشند در نظر گرفته نشود، سبب کوچک دیده شدن آنها می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم برای پنجره پرده‌ای انتخاب شود که نور را عبور می‌دهد. همینطور در صورت نبودن پنجره بهتر است از منابع نور استفاده شود.

4. توازن بین دکوراسیون آشپزخانه خطی و پذیرایی

از آنجایی که اکثر آشپزخانه‌های خطی بدون دیوار هستند و تجهیزات در آن روی یک خط قرار گرفته‌اند، کاملا با فضای پذیرایی یا سالن نشیمن تلفیق شده‌اند.
از این رو باید برای انتخاب لوازم و چیدمان آنها توجه داشت که سبب به هم خوردگی و از بین رفتن همخوانی دکوراسیون نشود.

به همین دلیل بهتر است رنگ‌هایی که برای این قسمت انتخاب می‌شوند همخوانی مناسبی با سایر قسمت‌ها داشته باشند. حتی تاثیر سبک قسمت‌ها روی یکدیگر را نیز نباید نادیده گرفت. البته معمولا برای آشپزخانه‌ها و منازل مدرن سبک آشپزخانه خطی به کار برده می‌شود تا از حداکثر فضا استفاده شود.

موارد بالا نمونه‌هایی هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه‌های خطی، می‌توان از آنها ایده گرفت.
انتخاب رنگ‌های مناسب، نورپردازی عالی، توجه به نظم تجهیزات آشپزخانه و پیش بردن سبکی خاص از ویژگی‌هایی است که در آنها به چشم می‌خورد.
جمع‌بندیتنها با به کار بردن نکات بیان شده می‌توانید چیدمانی بسیار عالی برای این نوع طراحی را داشته باشید.

با طراحی آشپزخانه خطی آشنا شوید
با طراحی آشپزخانه خطی آشنا شوید
X