با سبک معماری استوری بووک آشنا شوید

با سبک معماری استوری بووک آشنا شوید

با سبک معماری استوری بووک آشنا شوید

یکی از معماری های زیبا استوری بووک است که به هر انسانی آرامش میبخشد. در ادامه مطلب زیر با این سبک معماری بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه ی معماری کتاب داستان:

در لس آنجلس ، پایتخت سینمای جهان ، طیف گسترده ای از معماری Storybook برای اولین بار در دهه های 1920 و 1930 ظاهر شد و در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و خانه هایی شد.
این خانه ها ساختارهایی عجیب غریب دارند که از معماری سنتی کلبه های قرون وسطایی اروپایی استفاده می کنند

از قرن بیست به بعد بعضی از ساختمان های مسکونی و تجاری در ایالت متحده ساخته شد که دارای سبک و اصول خاصی نبود و در واقع از دل یک داستان و کارتون قدیمی بیرون می آمد. البته این خانه ها خود الهام گرفته از سبک های معروفی مانند تودور و گوتیک بود اما تا به آن زمان یک سبک خاص نبود.

این امر تا حد زیادی به لطف جمعیت زیادی از معماران هالیوود بود که از مهارت های ساختمانی خود، برای ایجاد ساختمان هایی متفاوت برای مشتریان ثروتمند خود برای خود نمایی استفاده میکردند. این ساختمان ها باعث خبرساز شدن در سراسر کشور شد و معماری Storybook از شمال به برکلی ، کالیفرنیا و سراسر ایالات متحده گسترش یافت و همه گیر شد.

ویژگی های معماری کتاب داستان:
ویژگی کلی:

ساختار به طور معمول نامتقارن است ، و مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد است که به نظر می رسد دست در کنار هم سنگ فرش شده است. خانه های کتاب داستان اغلب دارای درها و پنجره های گرد و قوس دار هستند. پنجره ها یک دست و یکنواخت نیستند و ترکیبی از پنجره های قوس دار و کوتاه و بلند هستند که در برخی موارد حتی تداعی کننده ی چشم و ابروی ساختمان است ، شیشه های پنجره ها رنگی یا سربی و هستند.

سقف های سبک کتاب داستان:

سقف یکی از مشخص ترین عناصر طراحی کتاب داستان است و اغلب به صورت عمیق شیب دار و یا کاهگلی است. به نظر می رسد که اغلب الگوهایی موجدار دارد. سقف اغلب شامل چندین شیروانی و لبه های شیب دار است و ممکن است شامل دود کش باشد.

محوطه ی بیرونی معماری storybook:

محوطه بیرونی گاهی اوقات به منظور افزایش جلوه کتاب داستان در میان انبوه زیادی از پیچک و باغ های مخفی است که بیش از حد رشد کرده اند.

فضای داخلی معماری storybook:

فضای داخلی دارای طرح های عجیب و غریب است ، با دیوارها و اتاق هایی که مربع یا مستطیل نیستند ، اما اغلب دارای دیوارهای شیب دار و منحنی است.

X