با روش روشنایی کابینت آشنا شوید

با روش روشنایی کابینت آشنا شوید

با روش روشنایی کابینت آشنا شوید

یکی از کارهای جالب برای زیبا سازی کابینت ها استفاده از نور پردازی میباشد.در ادامه مطلب زیر با روش روشنایی کابینت آشنا شوید

هوشمند سازی روشنایی کمد یکی از شیوه های نوین نورپردازی است که درنورپردازی کابینت و کمد به چشم میخورد. نورپردازی کمد و کابینت ها ضمن فراهم کردن نور کافی، زیبایی چشمگیری نیز به محیط می دهد. استفاده از نور برای زیباتر کردن محیط از قدیم رایج بوده و همیشه انسان سعی کرده است با ایجاد نور های مصنوعی فضای مورد استفاده خود را دلنشین و دوست داشتنی جلوه دهد. در این متن قصد داریم با شما درباره نورپردازی کمد و ملزومات مورد استفاده در آن گفتگو کنیم. اگر شما نیز قصد دارید کمدها و کابینت های خود را با نور مخفی آراسته کنید، حتما این نوشتار را بخوانید و ما را تا انتهای این پست همراهی کنید. ­

 

چراغهای مورد نیاز برای هوشمند سازی روشنایی کمد و کابینت

برای هوشمند سازی روشنایی کمد و کابینت نیاز دارید لوازم و ابزارهایی در اختیار داشته باشید. اولین وسیله ای که در این کار برای شما بولد می شود و اهمیت می یابد، انتخاب نوع چراغ است. برای این منظور، سه نوع چشمه نور استفاده می کنند:

چراغ روکار کنجی
چراغ توکار خطی
ریسه های ژله ای

هوشمند سازی روشنایی کمد و کابینت کار سختی نیست و خودتان قادر خواهید بود، این شیوه از نورپردازی را انجام دهید اما قبل از هر اقدامی خوب است انواع لامپ ها را بشناسید. ما در ادامه انواع لامپ هایی را که در هوشمند سازی کمد مورد استفاده قرار می گیرند، برایتان شرح می دهیم.

هوشمند سازی روشنایی کمد با چراغ های اس ام دی

برای روشنایی کمد و کابینت می توانید از اس ام دی استفاده کنید. این چراغ ها بسیار در نورپردازی کمدها و کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند. این لامپ ها در نوع خود از کم مصرف ترین لامپ ها به شمار رفته و کیفیت و ماندگاری آنها نیز خوب گزارش شده است. شما می توانید این چراغ ها را به دو شکل خطی و کنجی از فروشگاه های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند، خریداری کنید.

چراغ خطی اس ام دی چیست ؟

همانطور که گفته شد، چراغ خطی اس ام دی یکی از ملزومات روشنایی کمد و کابینت است. این لامپ ها به دو صورت روکار و توکار قابل نصب هستند. نصب چراغ های خطی به روش روکار بسیار آسان است و نیازی به تکنیک و شیوه خاصی ندارد. ولی اگر بخواهیم چراغ را به صورت توکار مورد استفاده قرار بدهیم، لازم است دقت و توجه بیشتری در هنگام نصب داشته باشیم. به این معنی که لامپ های اس ام دی خطی را باید زیر لبه ها و طبقه های کمد و کابینت نصب کنیم؛ به نحوی که تنها نور آن دیده شود. این چراغ ها را می توان هم به شکل افقی و هم عمودی در کمد و کابینت نصب کرد. امتیاز خوب این چراغ ها این است که به صورت مخفی و همانند یک خط داخل شیار نصب می شوند.

سنسور درب کابینت چیست و چگونه به هوشمند سازی روشنایی کابینت کمک می کند؟

یکی از لوازمی که به هوشمند سازی روشنایی کابینت کمک می کند، سنسور درب کابینت است. نحوه عملکرد آن به گونه ای است که وقتی کاربر درب کابینت یا کمد را باز می کند، لامپ های تعبیه شده در داخل یونیت روشن می شوند. زمانی که درب کابینت یا کمد بسته می شود، تنها چند ثانیه طول می کشد تا لامپ به صورت خودکار و به آرامی خاموش شود.در واقع موقع خاموش شدن نور چراغ از پرنورترین حالت شروع به کم شدن نور می کند تا زمانی که به طور کامل خاموش شود ک به این عملکرد اصطلاحا دیمر می گویند. این حسگرها را می توان در فاسله سه و پنج سانتی متری درب نصب کرد. امتیاز دیگر این نوع سنسورها در این است که برای هر نوع دری قابل استفاده هستند.

این حسگرها می توانند در ابتدایی ترین بخش از کابینت یا کمد ( نر کار ) نصب شده و نور کافی را در اختیار کاربر قرار دهند. از طرفی چون این سنسور ها در ابتدایی ترین قسمت کابینت و کمد نصب می شوند، کمد و کابینت ظاهر ناخوشایندی به خود نمی گیرند. این حسگرها در کمدها و کابینت های دو درب نیز قابلیت نصب و استفاده دارند و نیازی به نصب دو عدد سنسور نیست و کافیست از سنسور دو چشم برای درب های دو لنگه استفاده کنید.

به جای کلید روکار از کلید مخفی کابینت استفاده کنید

نوع کلید نیز در هوشمند سازی روشنایی کمد اهمیت دارد. چنانچه می خواهید از سنسور های هوشمند روشنایی کمد و کابینت استفاده کنید، کلید مخفی کابیت بهترین گزینه است. این کلیدها در بخش هایی مانند زیر کابینت یا درون طبقات کابینت و کمد نصب می شوند و قادرند به صورت خودکار تنها با باز و بسته شدن درب فعال شوند. این کلیدها تنها با یک اشاره مختصر عمل کرده و لامپ ها را خاموش و روشن می کنند. انواع مختلفی از این کلیدهای مخفی راهی بازار شده است که قدرت بیشتری به طرفداران نورپردازی مدرن داده است. کلیدهای سنسور حرکتی، حسگر لمسی فنری، سنسور درب کابینت و کمد، حسگر لمسی پشت آینه، سنسور مخفی لمسی کابینتی از انواع گوناگون این کلیدهای مخفی می باشند.

 

چه مکان هایی از کمد و کابینت را می توان نورپردازی کرد؟

هوشمند سازی روشنایی کمد نیازمند دانستن محل دقیق نورپردازی است. برای این کار لازم است بدانید لامپ را کجا و در کدام قسمت از کمد یا کابینت باید نصب کرد. برای نورپردازی داخل کمد می توان روی رگال را بهترین قسمت در نظر گرفت. لبه بیرونی کمد نیز محل مناسبی برای قرار دادن لامپ می باشد. داخل کشوها نیز محل خوبی برای قرار دادن چراغ های هوشمند است. در تکمیل این توضیحات باید به این نکته نیز توجه کرد؛ همه لطف این نورپردازی ها در هوشمند بودن آن است. در حقیقت، این نوع نورپردازی دارای لوازمی است که کار را برای شما بسیار راحت می کند. وجود سنسور درب کابینت و کمد کمک می کند تا شما به محض اینکه درب کمد یا کابینت را باز می کنید، لامپ به صورت خودکار روشن شود. این سنسورها موقع بسته شدن درب نیز عمل کرده و اتوماتیک خاموش می شوند.

X