با رنگ سبزآبی و کاربرد آن در منزل آشنا شوید

با رنگ سبزآبی و کاربرد آن در منزل آشنا شوید

با رنگ سبزآبی و کاربرد آن در منزل آشنا شوید

رنگ سبزآبی کاربرد ویژه ای درساختمان دراد. در ادامه مطلبزیر با کاربرد این رنگ در ساختمان آشنا شوید.

 

رنگ سبز آبی از جمله رنگ هایی است که کم تر کسی به سراغ آن می رود، اما در این جا تلاش ما بر این است که با ارائه ایده های دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ سبزآبی، شما را به استفاده از این رنگ ویژه ترغیب کنیم.

در مطالب قبلی ساختمانچی درباره استفاده از برخی رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی صحبت کرده ایم. رنگی که در این جا به توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت رنگ سبز آبی می باشد. با ما همراه باشید.

رنگ سبز آبی چه رنگی است؟

سبزآبی نه سبز است نه آبی و نمی توان آن را رنگ فیروزه ای هم نامید. حال سؤال اینجاست که رنگ سبزآبی چه رنگی است؟ سبز آبی را می توان رنگی رازآلود و جذاب در نظر گرفت.

سبزآبی رنگی تطبیق پذیر است و از آن می توان به عنوان رنگ سرد و آرامش بخش یاد کرد. این رنگ می تواند رنگی غنی و از طیفی جذاب باشد. سبزآبی رنگی شاد و سرزنده است.

اگر در نظر دارید از سبزآبی برای رنگ آمیزی دیوار اتاق استفاده نمایید باید توجه کنید که طیف آبی آن باید بیشتر باشد.

رنگ سبزآبی

سبزآبی ترکیبی از آبی و سبز است. افزودن سفید، باعث روشن تر شدن و افزودن خاکستری باعث تیرگی این رنگ می شود. سبزآبی روشن، بیشتر به فیروزه ای متمایل است.

رنگ های سرد از طیف آن بیشتر به سمت سبز گرایش دارند. نام این رنگ برگرفته شده از اردک های آب های شیرین است، زیرا هاله دور چشم این پرندگان به این رنگ می باشد. به همین خاطر برخی این رنگ را با نام رنگ کله غازی نیز می شناسند.

سبزآبی منحصر بفرد ترکیبی از سبز و آبی است و همچنین به طیف متوسطی از سبز و فیروزه ای تیره نیز شباهت دارد. سبزآبی به راحتی با تِم های گرمسیری و اقیانوسی تطابق پیدا می کند.

سبز آبی باعث ایجاد حس آرامش و توازن در محیط می شود. استفاده از سبزآبی، به منظور کمک به افراد برای بازیابی آرامش در مکان هایی مانند کتابخانه ها، فضاهای نشیمن و اتاق خواب های نوجوانان و افراد بزرگسال می باشد.
سبزآبی
استفاده از سبز آبی

در ابتدا ممکن است تصور کنید برای استفاده از سبزآبی باید تمام دیوارها را به رنگ سبز آبی در بیاورید. اما چنین تصوری اشتباه است. سبزآبی ، حتی در سرد ترین حالت ممکن هم رنگی شاد و سرزنده با انبوهی از احساس می باشد و استفاده بیش از اندازه از این رنگ منکوب کننده است.

بهترین ایده برای استفاده از سبزآبی، اضافه کردن مقدار کمی از این رنگ به فضا می باشد. سبزآبی به طور چشمگیری باعث تغییر حس و حال افراد می شود.

از سبزآبی برای رنگ آمیزی دیوار اصلی یا به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. انتخاب سبز آبی، انتخاب جسورانه ای است.

با رنگ سبزآبی و کاربرد آن در منزل آشنا شوید
با رنگ سبزآبی و کاربرد آن در منزل آشنا شوید
X