با رادیاتورهای قرنیزی آشنا شوید

با رادیاتورهای قرنیزی آشنا شوید

با رادیاتورهای قرنیزی آشنا شوید

رادیاتور های قرنیزیاز جدید ترین وسیله های گرمایی هستند. در ادامه مطلب زیر در این رابطه بیشتر دانید.

رادیاتورهای قرنیزی خوبه یا بد؟

اگر برای بار اول نام رادیاتور های قرنیزی را میشنوید برایتان عجیب باشد اما این رادیاتور ها را میتوان جدیدترین روش گرمایش در نظر گرفت. این رادیاتورها در قرنیز خانه ها قرار میگیرد و در عین حفظ زیبایی خانه میتواند گزینه ی مناسبی برای گرمای خانه باشد.
این رادیاتورها با یک منحنی فیزیکی طراحی شده اند و خروجی گرمایش بالایی دارند در واقع این رادیاتورها تمام ویژگی ها (از مس و آلمینیوم ساخته شده اند ) و مزایای رادیاتورهای قدیمی ( آهنی و چدنی) را دارد و به راحتی میتوانند خانه را گرم کنند بسیاری از این رادیاتورها با تکنولوژی رادیاتورهای مدرن ساخته میشوند که البته مقرون به صرفه تر است و با محیط سازگاری بیشتری دارد.
این رادیاتور ها در طرح ها و سبک های متفاوتی ساخته میشوند و بسیار مناسب برای خانه های کوچ و راهکاری مناسب برای صرفه جویی در مکان میباشند.

ویژگی های رادیاتور قرنیزی
رادیاتورهای قرنیزی دو مدل دارند:

رادیاتور قرنیزی به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

رادیاتور قرنیزی الکترونیک (برقی)
رادیاتور قرنیزی (هیدرونیک)

رادیاتور قرنیزی الکترونیک (برقی)

رادیاتورهای قرنیزی برقی با هوای خنک کار می‌کنند. نحوه کار آنها به این صورت است که با روشن شدن ترموستات رادیاتور قرنیزی، رادیاتور هوای خنک را از نزدیک زمین به داخل می‌کشد و از طریق کابل‌ها که در کنار پره‌های فلزی رادیاتورها قرار دارد، هوا را به سمت داخل هدایت کرده و گرم می‌کند. پس از گرم شدن هوا از طریق یک فن که آن هم در رادیاتورهای قرنیزی وجود دارد، هوای گرم را به محیط منتقل می‌کند.
رادیاتور قرنیزی (هیدرونیک)

در رادیاتور قرنیزی هیدرونیک، آب داغ از طریق شبکه‌ای از لوله‌های مسی جابه‌جا می‌شود. جریان طولانی حرکت آب در پره‌های متصل به شبکه مسی، در انتقال حرارت موثر است. همان‌طور که جریان آب گرم از پره‌های مسی عبور می‌کند و آنها را گرم می‌کند، هوای اطرافشان نیز گرم می‌شود. علاوه بر این هوای سرد اتاق از پایین رادیاتور به سمت داخل رادیاتورها وارد شده و توسط پره‌ها گرم می‌شود. این جریان تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دمای هوای اتاق به حد مطلوب برسد. حال این آب گرم می‌تواند از طریق هر منبعی تامین شود، چه پکیج و چه موتورخانه و یا حتی چیلر

ویژگی های رادیاتور قرنیزی:
1- صرفه جویی در مکان اما محدودیت در چیدمان

این رادیاتورها بسیار مناسب انواع خانه ها و حتی محیط های کاری است زیرا هیچ دیواری را اشغال نمیکند و به داشتن یک دکوراسیون زیبا به شما کمک میکند.
این رادیاتورها همان قدر که در دکوراسیون دست افراد را باز نگه میدارند در چیدمان برخی وسایل که نسبت به گرما حساس هستند میتوانند دست و پاگیر باشند . باید مانی مشخص برای این وسایل در نظر گرفت.

2- نصب و راه اندازی آسان اما هزینه ی زیاد

تنها کافیست به یک شرکت که رادیاتورهای قرنیزی ارائه میدهند مراجعه کنید و تا به خانه ی شما بیایند و بعد اندازه گیری محیط و ساخت رادیاتوری مطابق با نیاز و سلیقه ی شما، برای نصبی راحت به خانتان بیایند. پس هرگز نگران نصب و راه اندازی ان نباشید. تنها نکته ی قابل توجه این است که این رادیاتورها به طور میانگین 30درصد گران تر از وسایل گرمایشی بازار هستند و همین باعث شده بیشتر در مکان های لوکس و مدرن استفاده شوند.

3- نگهداری آسان اما گارانتی کم

رادیاتورهای قرنیزی بیش از ۳۰ درصد در انرژی صرفه جویی می‌کنند.این رادیاتورها نصب و نگهداری راحتی دارند و از بابت نگهداری آن نباید نگران بود. رادیاتورهای قرنیزی نیاز به لوله‌کشی‌های وسیع نداشته و بیش از ۵۰ درصد در لوله کشی منزل صرفه‌جویی می‌شود. اما شرکت های ارائه دهنده عموما تا ده سال گارانتی را ارائه میدهند که همین نشانه ی عمر کوتاه این سیستم گرمایشی است.

4- منطقه گرمایشی وسیع و گسترده و صدای کم:

رادیاتورهای قرنیزی می‌توانند همزمان با حفظ گرما از نفوذ هوای گرم به خارج هم جلوگیری کنند همچنین این رادیاتورها بسیار کارآمد و کم صدا هستند.

5- رادیاتورهای قرنیزی گرمای ثابت فراهم نمی‌کنند:

نداشتن گرمای ثابت در تمام محیط خانه یکی دیگر از مشکلات رادیاتور قرنیزی است رادیاتورهای قرنیزی در دو مدل در بازار هستند. یک سری از آنها دارای یک ترموستات هستند. سری دیگر دارای یک پنل دیواری هستند. رادیاتورهای قرنیزی اتاق‌ها به رادیاتور اصلی متصل است. به همین دلیل گرمایی که در قسمت اصلی سالن وجود دارد به نسبت اتاق‌ها بیشتر است.

6-تمرکز رادیاتورهای قرنیزی روی دیوارهای بیرونی است:

یکی دیگر از مشکلات رادیاتور قرنیزی، تمرکز آنها بیشتر روی دیوارهای پنجره‌دار است. علت آن نیز معلوم است. هوای سرد از طریق پنجره وارد محیط داخل شده و از طریق دریچه به رادیاتور قرنیزی وارد می‌شود، در داخل رادیاتور هوا گرم شده و در طی جریان همرفتی محیط را گرم می‌کند.

X