با دکور منازل بزرگ آشنا شوید

با دکور منازل بزرگ آشنا شوید

با دکور منازل بزرگ آشنا شوید

خانه بزرگ یکی از سختی هایی که دارد نکات جزیی در چیدمان است. در ادامه مطلب زیر با نکات طراحی منزل بزرگ آشنا شوید.

 

بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند چیدمان دکوراسیون خانه ها را انجام دهند فکر می کنند که تنها چیدمان خانه های کوچک کار دشواری است اما اگر خانه بزرگ هم باشد برای چیدمان دکوراسیون آن باید به قوانین و اصول زیادی توجه کنید تا یک دکوراسیون زیبا داشته باشید.

 

دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

باید وسایلی که برای یک خانه خریداری می کنید ازجمله مبلمان، کمد ها و میز ناهارخوری و تلویزیون و غیره با ابعاد خانه همخوانی داشته باشد.

 

 

دقت داشته باشید که در خانه های خیلی بزرگ لازم است که نورپردازی بسیار با دقت صورت گیرد زیرا لازم است که دکوراسیون داخلی منزل توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و درخشش بیشتری داشته باشد و باید در کنار یک نورپردازی زیبا نقطه های کانونی خانه را به نحوی ترتیب دهید که زیبایی آن را چشمگیرتر کند.

 

 

با این که اتاق هایی که بزرگتر هستند باید شکوه و جلال بیشتری در چیدمان خود نشان دهند ولی اگر طراحی درست نباشد خیلی زود در ذوق شما می خورد و جذابیتی که باید را نخواهد داشت.

برای چیدمان قسمت های مختلف در یک اتاق پذیرایی بزرگ باید دقت کنید که چیدمان طوری باشد که مسیر رفت و آمد اشغال نشود و فضای بین مبل ها و فاصله‌ای که بین آنها قرار می دهید آنقدر کم باشد که مثل یک قسمت فشرده در یک منطقه در یک اتاق بزرگ به نظر برسد و نه آنقدر فاصله ها زیاد باشد که جلوه چیدمان شما کاملاً به هم بریزد.

حتما بخوانید: انواع پوف های مدرن و سنتی در دکوراسیون منازل

 

سعی کنید قبل از اینکه شروع به چیدمان کنید یک تصویر ذهنی از نحوه چیدمان را در ذهن خود داشته باشید و بر اساس آن پیش بروید تا مجبور نشوید خیلی وسایل را جا به جا کنید.

 

 

همچنین در پذیرایی های خیلی بزرگ رنگ ها هم تاثیر خیلی زیادی در چیدمان و جذابیت ظاهری آن خواهند داشت شما آزاد هستید تا در فضای پذیرایی بزرگ از هر رنگی که می خواهید استفاده کنید و دیگر محدودیتی برای انتخاب وسایل با رنگ تیره ندارید زیرا فضا آنقدر بزرگ هست که رنگ های تیره که باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضا می شوند برای شما دردسر ساز نخواهند شد.

 

 

 

همچنین در خانه های بزرگ می توانید از هر نوع مبلمانی که دلتان می خواهد استفاده کنید زیرا این خانه ظرفیت و گنجایش قرار دادن هر نوع مبلی حتی مبل های استیل بسیار پرشکوه را دارد.

 

 

همچنین رنگی که برای کفپوش دیوارها و رنگ فرش و پرده استفاده می‌کنید هم باید در تناسب با یکدیگر باشد حتی می توانید با استفاده از رنگ ها و یا سبک های مختلف خانه را بدون دیوار کشی به چند قسمت مختلف تقسیم کنید.

 

 

 

به طور مثال می توانید یک قسمت از خانه را تبدیل به اتاق نشیمن کنید و قسمت دیگر را به پذیرایی ها و مهمانی های رسمی تر اختصاص دهید که این کار را می توانید با استفاده از مبلمان هایی که سبک مختلف دارند انجام دهید

دکوراسیون خانه بزرگ ایرانی

در منازل بیشتر ما ایرانی ها فرش ها عضو لاینفک دکوراسیون هستند و حضور فرش ها در کنار پرده ها پایه ی ثابت دکوراسیون ها هستند. البته تنوع فرش ها انقدر زیاد شده که دیگر مثل قدیم نیست که همه فرش ها پر از رنگ باشند و نمونه های مدرن آن ها ساده تر و دارای نقش و نگار کمتری هستند. اما در هر صورت هستند و گرما بخش محیط خانه های ما ایرانی شده اند.

 

دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی

برخی از خانواده هایی که تصمیم می گیرند در خانه خود دکوراسیون اشرافی داشته باشند خیلی خوب می دانند که به دنبال چه نوع فرش و مبل و پرده ای باید بروند تا این زرق و برق را برایشان فراهم کند. مبل های استیل و سلطنتی و فرش های پر نقش و نگار و پرده های سنگین اشرافی از فاکتورهای مهم دکوراسیون اشرافی هستند.

با دکور منازل بزرگ آشنا شوید
با دکور منازل بزرگ آشنا شوید
X