با دکوراسیون شابی و ویژگیهای آن آشنا شوید

با دکوراسیون شابی و ویژگیهای آن آشنا شوید

با دکوراسیون شابی و ویژگیهای آن آشنا شوید

دکورها واقعا یکی از مهم ترین عناصر منزل هستند . در ادامه مطلب زیر با دکور شاپی شما را آشنا خواهیم کرد.

البته که سلیقه ها متفاوت هستند، برخی از طراحی های پر زرق و برق و تجملاتی سبک کلاسیک یا سبک مدرن خوششان می آید، و عده ای دیگر نیز اطراحی های ساده و آنتیک مانند سبک وینتیج و شابی شیک را بیشتر می پسندند. در هر صورت انتخاب نهایی با شما است. شابی شیک یکی از سبک های محبوب و زیبا و پر از آرامش است که فضایی پر از نوستالژی و ظرافت زنانه ای را بوجود می آورد. رنگهای اصلی آن کرمی و سفید می باشند. البته که این سبک دارای شباهت های بسیاری با سبک رمانتیک است شما را به سفری خیالی به قصرهای انگلیسی و فرانسوی می برد. در ادامه بیشتر با ایده های زیبایی از سبک دکوراسیون شابی شیک آشنا خواهید شد.

«شابی» در واژه معنای قدیمی، کهنه و «شیک» مفهوم برازنده و شیک را دارا است که با دست زمان به لطافت و زیبایی ملایم و دلچسب تری رسیده اند، چرا که رنگهای تند از شدت افتاده اند. شروع به کارگیری از این سبک در خانه ها به دهه ۱۹۸۰ مربوط می شود. هنگامی که شیک و متجمل بودن نقش اساسی در منازل انگلیسی ها ایفا می کرد، «اشول» سبک طراحی ساده و بدون تجملاتی را با اسم «شابی شیک» را عرضه نمود. در واقع سبک شابی شیک یک طراحی غیر رسمی و راحتی می باشد که از ۲ سبک وینتیج و کانتری نشات گرفته است. شابی شیک با بکارگیری دکوریجات و مبلمان آنتیک و قدیمی قصد طراحی و زیباسازی منزل را دارد.

مشخصه های سبک شابی شیک

البته که در این سبک سادگی را می توان به همراه شیک و زیبا بودن به دیزاین منزل تزریق نمود. برای به اجرا دراوردن سبک طراحی شابی شیک نیاز به آشنایی با ویژگی های ان و به کار بردن آنها دارد که در ادامه لیست می شوند:
مستر چوبی

بکارگیری لوازم زینتی آنتیک به دو سبک سلطنتی و ویکتوریایی
گزینش رنگهای پاستیلی و روشن، و جدا شدن از رنگهای خیلی زنده و متناقض
استفاده از درب و پنجره های با متریال چوب و فلز و دارای شکل و طرح قدیمی
گزینش مبلمان و میز دارای کهنه و رنگ پریده گردیده و استفاده نکردن از مبل های شیک استیل
بهره نبردن از لوازم تزیینی شیک، تابلوهای لوکس بر روی دیوارها و در عوض استفاده از کاغذ دیواری های گلدار
بهره بردن از کفپوش های با متریال چوب در نقاط گوناگون منزل

راهکارهایی جهت دیزاین منزل به سبک شابی شیک

با در نظر گرفتن استفاده نکردن از لوازم شیک و لوکس که قطعا قیمت بالایی دارند، طراحی منزل برای شما ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. زیبایی و سادگی خیره کننده ان در عین نوستالژی بودن از مشخصه های اصلی این سبک به شمار می رود. جهت طراحی منزل به سبک شابی شیک الزامی به تهیه لوازم گران قیمت و آنتیک نیست که با استفاده از رنگ آمیزی، پتینه کاری، به وجود آوردن لکه قهوه و چای بر روی سطح پارچه ای و چوبی، سمباده زنی و دیگر ترفندها می توانید لوازم ساده ای را انتیک و شابی شیکی نمایید.

X