با دکوراسیون بوهمیان آشنا شوید

با دکوراسیون بوهمیان آشنا شوید

یکی از دکورهای زیبا دکور بوهمی است. در ادامه مطلب زیر با این دکور بیشتر آشنا شوید.

ممکن است تا به حال اسم دکوراسیون بوهمیان به گوش شما خورده باشد و با خود فکر کنید که وقتی صحبت از دکوراسیون بوهمیان می شود منظور چه دکوراسیونی است و از آن هیچ اطلاعی نداشته باشید. در این مقاله سعی داریم تا به شما ویژگی های سبک دکوراسیون بوهمیان را بگویم. این سبک که در اصطلاح بوهمیا نامیده می شود یکی از انواع دکوراسیون هایی است که افراد خانه را به فرهنگشان بسیار نزدیک میکند و رنگ و بوی زندگی حتی از در و دیوار خانه به مشام می رسد. وسایلی که در خانه‌های بوهمیان گذاشته میشود با همه وسایل هایی که تا به حال دیده اید متفاوت است و علت اصلی این تفاوت به خاطر فرهنگ و سبک زندگی آنها می باشد.

 

 

وقتی برای اولین بار این دکوراسیون را مشاهده می کنید و وسایلی که در این دکوراسیون جا دارد را تماشا می کنید بی شک به آن علاقه مند می شوید. با این که امروزه همه افراد علاقه مند به دکوراسیون مدرن هستند و به دنبال آرامش هستند اما این دکوراسیون وقتی شناخته شود و شما درک کنید که چه میزان راحتی و بی دغدغه ای در این نوع دکوراسیون وجود داردحتما به آن علاقه مند می شوید و دلتان می‌خواهد که از آن در منزل خود استفاده کنید. در این سبک سعی شده است که شباهت به سبک های امروزی زیاد باشد و از یکنواختی و روتین بودن سبک زندگی دور باشد.

 

سبک دکوراسیون بوهمیان از زندگی افرادی الهام گرفته است که تصمیم گرفتند با احترام به اصول خودشان زندگی کنند و افرادی مثل نویسندگان و بازیگران و کسانی که زیاد مسافرت می کنند معمولا دلشان می خواهد که این سبک را برای زندگی خود انتخاب کنند. ممکن است وقتی اولین بار به این سبک زندگی نگاه کنید به یاد سرخ پوست ها بیفتید و فکر کنید که وسایلی که در این نوع سبک زندگی وجود دارد به زندگی کولی ها شباهت زیادی دارد. این سبک زندگی مربوط به ساکنان بوهمیا هست که منطقه‌ای در جمهوری چک می باشد که در زمان پادشاه سابق آنها در قرن بیستم در آن قسمت زندگی می‌کردند.

 

 

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون بوهمیان

در این نوع دکوراسیون هیچ قاعده و قانون خاصی برای رعایت رنگ ها وجود ندارد و از رنگ‌های گرم و خاکستری استفاده زیادی می‌شود و معمولاً رنگ ها طوری هستند که شباهت زیادی به ترکیب فلزات و جواهرات دارند و انواع رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن و سبز و خاکستری و همچنین نارنجی و پرتقالی و آبی در این سبک به چشم می خورد و سعی میشود بیشترین رنگ ها با هم ترکیب شود و از ست کردن این رنگ ها لایه های رنگی جذاب ایجاد می شود که از سایر چیزهایی که تاکنون دیده اید بسیار متفاوت است و دکوراسیون شما را منحصر به فرد خواهد کرد. در این سبک شما محدودیت زیادی برای انتخاب رنگ ها و طرح ها و الگوها ندارید و حتی در منزل خود می توانید از پارچه های رنگی و شلوغ هم استفاده کنید و حس حال عجیب و غریب در منزل به وجود آورید.

 

جنس لوازم در دکوراسیون بوهمیان

افرادی که به سبک های بوهمیان علاقه مند هستند معمولا عاشق فلزات هستند و بیش از حد از فلز در دکوراسیون و منزل خود استفاده می کنند ولی به این علت که تنوع و ترکیب های منحصر به فرد زیادی در دکوراسیون میبینید هیچ وقت از آن دلزده نمی شوید و همچنین پارچه هایی که سعی می شود در کنار این فلزات استفاده شود معمولا آنقدر تنوع و خلاقیت در آنها به کار رفته است که همیشه برای شما تازگی و جذابیت دارد. جالب است بدانید که بالش های قلاب دوزی شده و کوسن هایی که ظاهر خلاقانه‌ای دارند یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون های بوهمیان هستند و افراد روی تخت هایی که به طور کامل از چوبی قاب فلزی تشکیل شده است از این رو کش ها استفاده می کنند و فضا را جذاب تر می کنند.

 

مبلمان به سبک بوهمیان

جالب است بدانید که در این سبک نباید به دنبال مبلمان از مدل خاصی باشید و بهتر است منتظر نباشید که ما به شما بگوییم که چه نوع مبلمانی برای این دکوراسیون مناسب است زیرا هیچ فروشگاهی نیست که این مبلمان را به شما بفروشد و مبل های این دکوراسیون هیچ وقت از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کنند و معمولاً مبل های خاصی که قبلاً از آنها استفاده شده اند و کارکرده و دست دوم هستند و یک ظاهر قدیمی

 

میبینید؟ تک تک قسمت های مختلف این دکوراسیون متمایز و منحصر به فرد بودن خود را نشان می‌دهد و معمولاً در این و دکوراسیون وسایلی استفاده می‌شود که از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی کنند و این قضیه می‌تواند با هم بسیار جذاب باشد و توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. معمولا نورپردازی در این نوع دکوراسیون به صورتی است که سعی می‌کند خیلی فضا را روشن نکنند و حالت دنج بودن و آرام بودن فضا در این دکوراسیون رعایت می شود.

X