با درب فرفوژه ساختمان آشنا شوید

با درب فرفوژه ساختمان آشنا شوید

با درب فرفوژه ساختمان آشنا شوید

یکی از زیباترین درب های ساختمان درب فرفوژه میباشد. در ادامه مطلب زیر با کاربرد درب فروژه ساختمان آشنا شوید.

درب فرفورژه چیست؟

ما هر روز با انواع درب های فرفورژه رو به رو می شویم زیرا در بیشتر ساختمان ها این نوع درب مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع درب ها از قطعات فلزی با استفاده از روش خاصی تولید می شود که می توان از آن ها برای درب پارکینگ، درب حیاط و دیگر قسمت های ساختمان استفاده کرد.

بهتر است بدانید که فرفورژه فقط نام درب نمی باشد بلکه قطعاتی می باشند که از آن ها در ساخت وسایل مختلف ساختمان مانند درب، پنجره و نرده استفاده می شود که در این قسمت به بررسی درب فرفورژه می پردازیم اگر قصد خرید این نوع درب ها را دارید برای کسب اطلاعات مختلف درباره آن ها حتماً با ما همراه باشید.

همان طور که گفته شد این نوع درب ها از قطعات فلزی ساخته می شوند در حقیقت فرفورژه به قطعات فلزی از نوع میلگرد یا چهار سوی توپر گفته میشود که با استفاده از دستگاه های خم کن و فرگونه با استفاده از گرمای کوره و حرارت مستقیم تا 400 درجه شکل می‌گیرند و از آن ها درب های مختلف از جمله درب درب فرفورژه نفر رو، درب فرفورژه ویلا یی، درب فرفورژه باغ، درب فرفورژه حیاط، درب فرفورژه پارکینگ ساخته می شود. بهتر است بدانید درب های فلزی فرفورژه زیبایی و کیفیت بالایی دارند و شما می توانید درب متناسب با ساختمان خود را به راحتی پیدا کنید.

انواع درب فرفورژه

این نوع درب ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های مختلفی دارند و طبق این ویژگی ها کارایی آن ها تغییر پیدا می کند اگر قصد خرید درب فرفورژه را دارید حتماً باید با تمامی انواع آن آشنا شوید تا درب مورد نیاز خود را خریداری نمایید در این قسمت به بررسی انواع درب فرفورژه می پردازیم.
1. درب فرفورژه تک لنگه

این نوع درب بهترین گزینه برای درب پارکینگ ویلاها و باغ هایی می باشد محدودیتی در فضا ندارند. این درب ها زیبایی خاصی دارند و به ساختمان شما جلوه ای فوق العاده ای می دهند زیرا از وسط باز و بسته نمی شوند و طرح و رنگ آن ها به طور کامل دیده می شود.

درب فرفورژه طرح سلطنتی، درب فرفورژه طرح هخامنشی، درب الیزه و درب فرفورژه طاووس از جدید ترین مدل دربهای فلزی فرفورژه دار هستند و ضمنا میتوانند یکی از بهترین گزینه ها برای درب فرفورژه ویلای شما محسوب می‌شوند. برای انتخاب یک درب فلزی ویلا به غیر از نوع سازه و شکل ساختمان باید به محیط پیرامون باغ نیز توجه داشت، به همین دلیل از تنوع رنگ نیز میتوان برای زیبا تر شدن درب فرفورژه ویلا بهره برد.
2. درب فرفورژه دو لنگه

این نوع از درب فلزی بیشترین استفاده را در صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است. ساختمان های جنوبی، ساختمان های کم عرض با توجه به شرایط سازه از این نوع درب استفاده می‌کنند. برای ساخت درب دو لنگه فرفورژه می‌بایست دقت کافی داشته باشید.

آراستن درب های دو لنگه با قطعات درب فرفورژه بسیار مرسوم شده است. هر چند که در بالا نیز اشاره شد یکی از مرسوم ترین روش های زیبا کردن درب فلزی استفاده از قطعات فرفورژه بر روی درب است. تقارن در درب دو لنگه سبب زیبا تر شدن قطعات فرفورژه بر روی درب است. شرکت های مختلف مانند ثامن حفاظ، درب سازه، لوکس درب به عنوان پیشگامان طراحی انواع درب دو لنگه فرفورژه هستند. این کارخانه ها معمولاً سالی یک یا دو درب شاخص فرفورژه دار روانه بازار می‌کنند.
3. درب فرفورژه 3 لنگه

می توان گفت این نوع درب کاربردی مخالف در تک لنگه دارد زیرا برخلاف آن برای مکان هایی مناسب می باشد که فضای کافی ندارند و درب به راحتی نمی تواند باز و بسته شود. از درب فرفورژه 3 لنگه بیشتر برای درب پارکینگ های طبقه همکف استفاده می شود. این نوع درب ها نیز تنوع طرح و رنگ بالایی دارند و شما می توانید طبق سلیقه و نیاز خود درب را انتخاب کنید.
4. درب فرفورژه 4 لنگه

در برخی از ساختمان ها که محدودیت فضا دارند و از درب 3 لنگه استفاده می‌کنند، برای حفظ تقارن درب از نظر تعداد لنگه ها و شکل درب نیاز است که تعداد لنگه ها با هم برابر باشد. ساختمان هایی که پارکینگ به تعداد مناسب ندارند، از این نوع درب ورودی ساختمان بیشترین استفاده را می برند. امروزه هر چند دیگر استفاده از این نوع از درب های فلزی منسوخ شده است و طرح های جدید تری از درب های فرفورژه دار اتوماتیک جایگزین این گونه درب 4 لنگه شده است.
5. درب فرفورژه ریلی

درب فرفورژه ریلی نوع دیگر از درب های فرفورژه می باشد که برای درب ویلاهای بزرگ، تالارها و … مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع درب ها نیز تنوع زیادی دارند و در طرح های ساده و مدرن طراحی و تولید می شوند که هر کدام کارایی بخصوصی دارد برای مثال برای درب تالار ها از درب ریلی با طرح لوکس و مدرن استفاده می کنند در حالی که برای درب کارخانه جات بزرگ از درب های ساده و کلاسیک.

علاوه بر این نوع درب ها، درب فرفورژه براساس طراحی نیز به چند دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

درب پارکینگ
درب نفر رو
درب حیاط
درب لابی

رنگ آمیزی درب های فرفورژه چگونه انجام می شود؟

می توان گفت رنگ آمیزی درب ها جز مراحل پایانی می باشد. زمانی که درب مونتاژ می شود و تمامی قسمت ها با مواد مخصوصی درزگیری می شوند درب چربی زدایی می شود بعد از این مرحله با مواد مخصوصی شسته شده و حدودا 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا خشک شود این کار در داخل کوره انجام می شود سپس برای رنگ آمیزی در داخل اتاق قرار می گیرد و در آنجا پاچش رنگ پودری انجام می شود سپس درب در داخل کوره در دمای 220 درجه قرار داده می شود.

پس از تمام شدن کار درب از کوره خارج شده و پتینه کاری انجام می شود و درب آماده شده و به بخش بسته بندی ارسال می شود. بهتر است بدانید درب فرفورژه در رنگ های مختلفی تولید می شود به همین دلیل پاسخ گوی تمامی نیازها می باشند.
بررسی قیمت درب فرفورژه

برای خرید درب فرفورژه بیشتر افراد ابتدا به قیمت آن توجه می کنند که بهتر است بدانید قیمت این درب ها به عوامل مختلفی از جمله کیفیت قطعات، ابعاد آن یعنی طول و ارتفاع، وزن درب، ضخامت پروفیل و … بستگی دارد برای مثال هرچه درب شما ابعاد بزرگ تر و کیفیت بهتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

به این نکته نیز توجه کنید که حتما از تولیدکنندگان معتبر و متخصص خریداری نمایید زیرا این تولیدکننده ها استانداردهای لازم را به طور کامل رعایت می کنند و از تجهیزات و دستگاه های برش cnc و مواد اولیه درجه یک استفاده می کنند. شما می توانید قبل از خرید درب از تولیدکنندگان این نوع درب مشورت بگیرید تا راحت تر بتوانید درب مناسبی برای مکان مدنظر انتخاب کنید.

X