با ترفندهای اصولی برای طراحی اتاق خواب آشنا شوید

با ترفندهای اصولی برای طراحی اتاق خواب آشنا شوید

با ترفندهای اصولی برای طراحی اتاق خواب آشنا شوید

یکی از مهم ترین قسمت های منزل برای آرامش اتاق خواب میباشد. در ادامه مطلب زیر با ترفند های اتاق خواب آشنا شوید.

دکوراسیون اتاق خواب با 7 ترفند اصولی و مدرن

اتاق خواب یکی از قسمتهای مهم خانه است و امن ترین بخش یک خانه به حساب می‌آید. به همین خاطر دکوراسیون و چیدمان آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با طراحی یک دکوراسیون و دیزاین اصولی می‌توان اتاق خواب را به گوشه دنجی برای استراحت، مطالعه، تماشای فیلم و …تبدیل کرد. برای داشتن یک اتاق خواب راحت و آرامش بخش می‌توانید از نکاتی که ما برای شما خواهیم گفت استفاده کنید. با ما همراه باشید تا 7 ترفند اصولی و مدرن را برای دکوراسیون اتاق خواب بیان کنیم.

مدرنیسم به «زیبایی تابع کارایی است» معتقد است. این شعار یعنی مهم‌ترین عنصر در محیط، کاربرد یک وسیله است نه ظاهر آن. اما این جمله به این معنی نیست که سبک دکوراسیون مدرن به زیبایی اهمیت نمی‌دهد. بلکه فقط مدرنیسم از به ‌کاربردن تزئینات اضافی پرهیز می‌کند و زیبایی را در سادگی خلق می کند. خطوط مستقیم و مشخص در وسایل و مبلمان، فضای باز زیاد در اتاق، از عناصر مهم این نگرش هستند. ما سعی کردیم از ترفندهای ساده و کاربردی استفاده کنیم تا به راحتی و با کمترین هزینه قابل اجرا باشد. با به کار گیری این ترفندها دکوراسیون اتاق خواب مدرن و به روزی دارید و از فضای کاربردی ایجاد شده لذت خواهید برد.

1- استفاده از فرش

انتخاب فرش مناسب

همیشه این سوال وجود دارد که برای اتاق خواب چه فرشی بخریم ؟ فرش اتاق خواب چه اندازه باشد ؟ و سوالاتی مانند این. در واقع فرش ها به فضا بعد می دهند. استفاده از یک فرش در اندازه مناسب می تواند حس امنیت اتاق خواب شما را بیشتر کند. همچنین در زمستان که کف اتاقها سرد و خشک می شود وجود یک فرش گرمای بیشتری به اتاق می‌بخشد. برای داشتن یک دکوراسیون خیره کننده فرشها را متناسب با پالت رنگی اتاق انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم که رنگ فرش را با یکی از موارد؛ پرده اتاق خواب، رنگ دیوار و یا رو تختی هماهنگ کنید. فرش‌های وینتیج یا کهنه‌­نما گزینه مناسبی برای دیزاین و دکوراسیون اتاق‌­های خواب با سبک مدرن می‌باشند. فرش اتاق خواب باید نرم باشد بهتر است از فرش‌هایی با بافت سفت مانند جاجیم و موکت‌های نمدی استفاده نکنید.
اندازه مناسب فرش اتاق خواب

اندازه مناسب فرش اتاق خواب

انتخاب اندازه فرش بسیار مهم است و باید المان‌های مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این موارد اندازه اتاق و تختخواب است، اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که زیر تخت و قسمتی از اطراف آن را بپوشاند تا هنگام بیرون آمدن از تخت پای شما کف سرد و سخت اتاق را لمس نکند. اگر از فرش های کوچک استفاده می‌کنید بهتر است آن را پایین یا کنار تخت پهن کنید.

فرش‌ داخل اتاق جنبه تزیینی هم دارد بنابراین بهتر است در انتخاب سبک و رنگ آن دقت کنید تا با دکوراسیون اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد. اگر دیزاین اتاق خواب شما سنتی و کلاسیک است بهتر است از فرشهای دست بافت ابریشم یا طرح سنتی استفاده کنید و اگر سبک دکوراسیون اتاق خواب مدرن و مینیمال است بهتر است، فرش‌های مدرن با رنگهای خنثی را خریداری نمایید.

2- استفاده از آباژور و ریسه نور در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از آباژور و نور غیر سقفی

نور یکی از عناصر اصلی در طراحی و دیزاین اتاق خواب است. نورپردازی اصولی می­‌تواند فضای اتاق خواب شما را سرشار از آرامش کند. طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار به نورپردازی کمتری نیاز دارد و نورها بیشتر جهت مطالعه در شب طراحی می‌شود. در اتاق خواب‌های کوچک و کم نور، نور غیرمستقیم یکی از مهمترین قسمت­های دکوراسیون داخلی اتاق خواب محسوب می­‌شود. علاوه بر لوستر موجود در اتاق، از نورهایی مثل آباژور، نورهای مخفی و یا ریسه های کم نور استفاده کنید. با اینکار نور را به اطراف پراکنده می­‌کنید و موقع استراحت نور سقف چشمانتان را اذیت نمی کند. نورهای ملایم اتاق خواب، آرامش را به شما القا می‌کند و خواب راحتی خواهید داشت.

دیگر زمان استفاده از آباژورهای قدیمی کنار پاتختی گذشته است، اگر علاقمند به سبک مدرن هستید و می‌خواهید طراحی اتاق خواب مدرن و یک دیزاین خاص داشته باشید به جای آباژور از آویزهای نور کنار تخت خواب استفاده کنید. آویزهای نور با تنظیم ارتفاع و میزان نور، روشنایی مناسبی جهت استراحت و مطالعه برای شما ایجاد می‌کنند. از لحاظ بصری هم آویزهای نور بسیار زیبا هستند و از طراحی‌های متنوعی برخوردارند به همین دلیل با هر سلیقه‌ای هماهنگ می‌شوند.

3- یک گوشه دنج با صندلی ایجاد کنید.

طراحی داخلی خواب مستر

استفاده از صندلی و میز در اتاق خواب

برای داشتن یک اتاق خواب دو نفره که در عین سادگی شیک هم باشد، ایده های زیادی وجود دارد. یکی از این ترفندها این است که می توانید یک نیمکت در پایین تخت خود داشته باشید تا دکوراسیون اتاق خواب شما را تکمیل کند. دو صندلی زیبا و راحت در کنار پنجره در نظر بگیرید تا فضای دو نفره دلنشینی ایجاد کند. جایی را برای خود تعبیه کنید که بتوانید کتاب بخوانید و از منظره بیرون لذت ببرید. یک میزگرد کوچک جایی برای خوردن قهوه صبحگاهی آرامش شما را دو چندان می‌کند. در طراحی دکوراسیون خواب مستر نیز به دلیل متراژ بالا چنین فضایی در نظر گرفته می‌شود.
نیمکت زیر پنجره اتاق خواب

نیمکت زیر پنجره اتاق خواب

نیمکت‌های زیر پنجره که هم جایی برای استراحت در کنار پنجره و منظره منزل هستند هم از لحاظ کاربردی، دارای کشو و کمد هستند و به جادار شدن اتاق شما کمک می‌کند. در دکور اتاق‌ خواب‌هایی که در قسمتی از کنار پنجره قناسی دارند معمولا از این ترفند استفاده می‌کنند تا کجی دیوار را بپوشانند.

4- استفاده از بالش پر

استفاده از بالش پر

روی تختخواب خود از شش یا هفت بالش پر استفاده کنید و آنها را با سلیقه خود در رنگهای متفاوت روی تخت بچینید تا جذابیت بیشتری پیدا کند. دکوراسیون اتاق خواب باید حس گرمی و لطافت را به همراه بیاورد. پالش­‌های پر علاوه بر جذابیت بصری، این حس گرما و لطافت را به شما القا می­‌کند. بالش‌پر و کوسن ها باید با رنگ اتاق خواب شما هارمونی داشته باشد‌ برای این کار بهتر است رنگهای مکمل رنگ اصلی اتاق خواب را به کار ببرید. سعی کنید رنگ مکمل را به درستی در اتاق خواب استفاده کنید تا باعث شلوغی اتاق نشود.

5- انتخاب رنگ ملایم در دکوراسیون اتاق خواب

برای رنگ دیوارهای اتاق خواب از یک پالت رنگی ملایم استفاده کنید تا دست شما را برای انتخاب وسایل اتاق و رنگ آنها باز بگذارند. رنگ هایی مثل سفید، آبی، خاکستری و… میتوانند جز انتخابات شما باشند. سعی کنید برای رنگ دیوارها از قانون 60-30-10 استفاده کنید. 60 درصد از رنگ اتاق، مانند دیوارها یا کف را از رنگ اصلی، که معمولا رنگهای خنثی هستند استفاده کنید. 30 درصد را به مکمل رنگ اصلی و ده درصد را به یک رنگ متضاد اختصاص دهید. تا در نهایت به یک دکوراسیون هارمونیک دست پیدا کنید. بهترین رنگ اتاق خواب مدرن معمولا از رنگ‌های طوسی، کرم و سفید انتخاب می شود. رنگهای مات یکی از جدیدترین رنگهای اتاق خواب به شمار می‌روند.
انتخاب پالت رنگی در دکوراسیون اتاق خواب

 

انتخاب رنگ در دکور اتاقخواب

رنگ بندی یکی از ارکان مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. رنگها در آرامش و خواب شما تاثیر می‌گذارند بنابراین بهتر است قبل از اعمال سلیقه به آرامش خود اهمیت بدهید. استفاده از رنگهای تند مانند قرمز و آبی، سبز و زرد ممکن است چشم شما را خسته کند و آرامش شما را بهم بریزد. اگر به رنگهای تند علاقمندید بهتر است تم اصلی را یک رنگ خنثی انتخاب کنید و 60 درصد از دکور اتاق را به آن اختصاص دهید. سپس برای رنگهای تند تصمیم بگیرید و 30 یا 10 درصد اشیاء و دکور را از رنگ دلخواه استفاده کنید.
6- استفاده از پرده های لوکس
اتاق خواب به سبک مدرن

استفاده از پرده‌های بلند و ضخیم

پرده ها حس امنیت و آرامش را به اتاق می بخشد. پرده اتاق خواب یک هارمونی با رنگ دیوارها و وسایل شما بوجود می‌آورد. اگر تمایل دارید دکوراسیون اتاق خواب شما لوکس به نظر آید بهتر است از پرده‌­های بلند استفاده کنید. پرده‌های دولایه نور اتاق را در طول روز کنترل میکند. لایه رویی پرده­‌ها را از جنس کتان یا مخمل، و لایه دوم از جنس تور بانتخاب کنید. این کار باعث می‌شود هنگام استراحت میزان نور ورودی از پنجره ها را کنترل کنید.

7- استفاده از پرده تاج تخت چیدمان اتاق خواب

پرده های بالای تاج تخت به لوکس بودن فضای اتاق شما کمک می کند و یک دیزاین شاهانه را برای شما به ارمغان می آورد. تاج تخت نشان از لوکس و کلاسیک بودن سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. پس اگر به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارید از تاج تخت استفاده نکنید. نمونه­‌‎های ساده و مدرن پرده‌­های تاج تخت برای دکوراسیون سبک مدرن نیز می‌­تواند استفاده شود.

با ترفندهای اصولی برای طراحی اتاق خواب آشنا شوید
با ترفندهای اصولی برای طراحی اتاق خواب آشنا شوید
X