با تاریخچه ساخت حیاط مدرن آشنا شوید

با تاریخچه ساخت حیاط مدرن آشنا شوید

با تاریخچه ساخت حیاط مدرن آشنا شوید

حیاط های مدرن این روزها طرفداران زیادی دارد. در ادامه مطلب زیر با تاریخچه ساخت حیاط مدرن آشنا شوید.

تاریخچه ساخت حیاط‌های مدرن

حیاط سازی مدرن با گلدان های استوانه‌ای سنگی، نیمکت سنگی سفید و شمشادها و گیاهان سبز در باغچه

گذشتگان ما علاقه زیادی به ساخت حیاط و استفاده از گل و گیاهان داشتند. حیاط‌های سنتی با فضای باز بسیار بزرگ، حوض و آب نمایی زیبا در وسط آن که اغلب با درختچه‌های سرسبز و گلدان‌های پرگل تزیین می‌شدند. تزیین حیاط به این سبک از محوطه سازی به دلیل وجود خانه‌های ویلایی بسیار کاربردی بود. اما این روزها به دلیل تغییر سبک زندگی عموم مردم و گسترش شهرنشینی دیگر نمی‌توان از حیاط سازی سنتی استفاده کرد. وجود فضاهای کوچک باعث شده‌اند تا به فکر ساخت یک حیاط مدرن با بیشترین بهره‌برداری باشیم.

 

 

تاریخچه حیاط سازی مدرن به چه دوره‌ای برمی‌گردد؟ جواب این سوال را به صورت دقیق نمی‌توان داد. عده‌ای معتقدند ریشه طراحی حیاط به سبک مدرن توسط آدلف لوس معمار برجسته اتریشی در دهه 1930 انجام گرفته است. اما برخی دیگر کریستوفر تونارد نویسنده انگلیسی کتاب «محوطه مدرن» را از طراحان اصول حیاط سازی به سبک مدرن می‌دانند. او که حیاط‌ ساز بسیار ماهری بود در سال 1938 عنوان کرد که باید فضای سبز را همچون خانه‌های مدرن، به‌روز بسازیم.

 

تونارد معتقد بود، ساخت خانه‌ها شکل مدرنی به خود گرفته است اما حیاط‌های آنها همچنان حالت سنتی دارد و نمی‌توان ارتباط معناداری بین آنها برقرار کرد. امروزه هم طراحان زیادی این اشتباه را انجام می‌دهند. هنگام ساخت یک خانه و محوطه آن به ایجاد ارتباط بین آنها توجه نمی‌کنند. خانه‌های مدرنی می‌سازند بدون اینکه حیاط سازی آن خانه هم مدرن شده باشد. توجه به این موضوع که محیط اطراف یک خانه باید طراحی مدرن آن را تکمیل کند، یک امر بسیار قابل توجه است.

طراحی حیاط مدرن

حیاط سازی مدرن با دیوارپوش چوبی، باغچه و باربیکیو سنگی و میز و صندلی های کرم رنگ

حیاط سازی به سبک‌های مختلفی در خانه‌های آپارتمانی، ویلا و محوطه یک باغ انجام می‌شود. این کار امروزه به یک رقابت سخت بین محوطه سازان تبدیل شده است. متخصصین این امور تلاش می‌کنند با ارائه طرحی خلاقانه و مدرن‌تر، ساخت و ساز حیاط یک خانه و ویلای مدرن را به دست بگیرند. اما اولین کار قبل از طراحی حیاطی مدرن این است که بدانید هدفتان از ساخت آن فضا چیست؟ قصد بهره‌برداری از فضای سبز را برای چه کاری دارید؟

 

 

عده‌ای از حیاط خانه خود صرفا برای برگزاری مهمانی در آخر هفته، جشن‌های کوچک و بزرگ، برپایی مراسم پخت کباب و باربیکیو استفاده می‌کنند. اما برخی از حیاط‌ها برای خانه‌های آپارتمانی طراحی شده‌اند و یک فضای سبز مشترک به شمار می‌آیند. گاهی اوقات فضای سبز حیاط برای بازی کودکان در نظر گرفته می‌شود و باید سطح امنیت آن را بسیار بالا برد.

در نظر گرفتن هر کدام از این موارد می‌تواند به شما برای طراحی حیاطی به سبک مدرن کمک کند. بنابراین ابتدا تصمیم بگیرید حیاط سازی مدرن شما قرار است، برای خانه‌ای با کدام حال و هوا انجام شود.

با تاریخچه ساخت حیاط مدرن آشنا شوید
با تاریخچه ساخت حیاط مدرن آشنا شوید
X