با ایده های طراحی حمام آشنا شوید

با ایده های طراحی حمام آشنا شوید

با ایده های طراحی حمام آشنا شوید

حمام یکی از مکا هایی در منزل است که حداقل هفته ای سه مرتبه با آن سر و کار داریم.امروز میخواهیم با ایده های طراحی حمام شما را اشنا کنیم.

هر خانه بر اساس متراژ خود ممکن است کوچک یا بزرگ باشد و ایده های متفاوتی را برای اجرا در برگیرد. در حال حاضر طراحان و ایده پردازان با ذهن خلاق خود قادر هستند حتی در کوچک ترین فضاها، بهترین طرح ها را اجرا نموده و محیطی زیبا و جذاب را برای زندگی فراهم نمایند.

حمام از جمله مکان هایی است که به دلیل فضای کوچک خود نیازمند یک طراحی ایده آل می باشد. طراحی فضای حمام های کوچک امری چالش برانگیز است و نیازمند ایده پردازی و اجرای طرح های نوین می باشد.

با اجرای ایده های خلاقانه و کاربردی در فضای حمام می توان دکوراسیونی بی نظیر در آن ها ایجاد نمود. یکی از مشکلات حمام های کوچک کمبود نور و فضای کافی برای نگهداری وسایل و لوازم ضروری است.

یک طرح اصولی و کاربردی می تواند یک حمام کوچک را به فضایی کاربردی و روشن تبدیل کند. ما در این مقاله از ساختمانچی به راهکارهایی که کمک شایانی به طراحی فضای حمام می کنند، می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی حمام کوچک

استفاده از یک دیوار آینه ای

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید افزودن یک آینه بر روی دیوار نمای یک حمام کوچک را بزرگ و دوچندان نشان می دهد.

تاثیر آینه زمانی بیشتر خواهد شد که آن را در بالای میز توالت یا در یک طرف قرار دهید. آینه ها نور را منعکس می کنند و همین امر می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای مورد نظر کمک کند.

عدم استفاده از وان

وان حمام نسبت به دوش فضای بیشتری اشغال می کند، بنابراین پیشنهاد می شود در حمام های کوچک از دوش به جای وان استفاده شود.

دوش برای بزرگسالان و میهمانان بسیار مناسب است اما اگر دارای فرزند هستید می توانید از وان هایی با عرض و ارتفاع کم استفاده نمائید. استفاده از این وان ها فضای حمام را بزرگ تر نشان می دهند.

استفاده از روشویی و توالت کوچک

همانند توالت هایی که به دیوار نصب می شوند، سینک های دیواری نیز گزینه ای مناسب برای بزرگنمایی فضای حمام می باشند.

اگر بهینه سازی فضا اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد از سینک روشویی کوچک با لبه های ظریف در حمام خود استفاده نمائید. سینک های سرامیکی بهترین گزینه می باشند.

افزودن کمد و شلف بر روی دیوار

اگر فضای کف حمام شما کوچک و محدود است، نگران نباشید. به دیوارها فکر کنید. با نصب کابینت حمام و شلف بر روی دیوار می توانید فضای کافی برای قرار دادن لوازم و وسایل مورد نیاز فراهم کنید. علاوه بر آن نصب آینه در بالای سینک روشویی فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

نصب جا حوله ای پشت درب

در فضای حمام های کوچک، شاید بهترین مکان برای قرار دادن حوله ها در پشت درب می باشد. اما با این حال باید به یاد داشته باشید که قرار دادن تعداد زیادی حوله خودداری کرده و تنها آن هایی که نیاز دارید را در این قسمت قرار دهید.

ترکیب کفپوش تیره با دیوارهای روشن

دیوارهای تیره فضای حمام های کوچک را دلگیر و کوچک نشان می دهند اما دیوارهای روشن نور را منعکس کرده و فضا را روشن تر نشان می دهند. بهتر است در حمام های کوچک از رنگ های روشن استفاده شود و یا در صورت تمایل کفپوش تیره انتخاب کنید.

اگر کفپوش حمام شما چوبی است، به دنبال کاشی هایی باشید که با رنگ چوب همخوانی داشته باشند. انجام این کار باعث می شود چشم از کف حمام در امتداد دیوار حرکت کند و فضا کوچک به نظر نیاید.

کاشی
انتخاب کاشی مناسب

کاشی و سرامیک از جمله متریال هایی است که در طراحی حمام مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب این نمونه مناسب بهتر از انواعی کاشی و سرامیک هایی که دارای طرح ساده هستند استفاده نمایید.

در صورت تمایل به استفاده از انواع طرح دار، از نمونه هایی با طرح های بزرگ استفاده کنید، چرا که انجام این کار باعث جلب توجه افراد شده و کوچکی حمام به چشم نمی آید.

استفاده از پرده حمام

بکارگیری یک پرده حمام مناسب برای جداکردن قسمت دوش و یا وان نیز یکی از ایده هایی است که می توانید برای طراحی حمام های کوچک از آن استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری در قسمت رختکن

یکی از نکات مهم در طراحی حمام کوچک استفاده از ایده هایی است که باعث ایجاد جذابیت دیداری در حمام شود. برای مثال کاربرد کاغذ دیواری در قسمت رختکن یکی از ایده های این چنین می باشد.

کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند و استفاده از نمونه ای از آن ها که از طرحی مناسب برای حمام برخوردار باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. هم چنین انتخاب انواع کاغذ دیواری که مناسب فضای حمام باشد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

طراحی نیمه دیوار با استفاده از کاشی

استفاده از کاشی مناسب برای طراحی نیمه پایینی دیوار و استفاده از روش رنگ آمیزی برای قسمت بالایی دیوار می تواند ایده بسیار مناسبی برای طراحی حمام کوچک باشد.

اگر تمایل به استفاده از این ایده در طراحی حمام دارید، بهتر است از انواع کاشی هایی که در آن ها از رنگ خاکستری تیره استفاده شده است، استفاده نمایید و برای رنگ آمیزی نیمه دیگر دیوار از رنگ سفید استفاده کنید.

استفاده از پنجره های سقفی

در صورتی که این امکان وجود دارد، می توانید نسبت به ساخت پنجره های سقفی در حمام اقدام نمایید. استفاده از این پنجره ها امکان ورود نور بیش تر به فضای حمام را ایجاد کرده و همین امر می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای حمام به شما کمک کند.

استفاده از یک رنگ غالب در کنار رنگ سفید

رنگ سفید نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توان در طراحی حمام کوچک مورد استفاده قرار داد. برای جلوگیری از ایجاد یکنواخی ناشی از استفاده این رنگ در طراحی حمام می توان از یک رنگ غالب در کنار این رنگ نیز استفاده کرد.رنگ آبی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در کنار رنگ سفید در طراحی حمام باشد.

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از المان های تزئینی نکته مهم دیگری است که باید در طراحی حمام مورد استفاده قرار داد. به یاد داشته باشید که انتخاب این المان ها نیز باید هوشمندانه صورت پذیرد. به یاد داشته باشید که از استفاده وسایلی در ابعاد بزرگ در طراحی حمام کوچک اجتناب کنید.

انتخاب مکان مناسب برای نصب دوش حمام

انتخاب مکان مناسب برای نصب دوش حمام از دیگر نکات مهمی است که در طراحی حمام کوچک باید به آن توجه داشته باشید.

برگزینی دیوار بزرگ تر برای نصب دوش حمام از جمله راهکارهایی است که باید در طراحی حمام کوچک مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از یک رنگ یا کاشی که در آن از رنگ غالب استفاده باشد، بهترین گزینه برای طراحی این دیوار می باشد.

استفاده از دوش های کوچک و دیواری

اگر به دنبال حمام های کوچک برای فضاهای کوچک هستید، حمام های مدرن گزینه ای ایده آلی هستند. این حمام ها با شیوه زندگی سریع تطابق دارند یعنی برای یک دوش گرفتن سریع مناسب می باشند و زمان کمی برای لذت بردن از آب تنی در آن ها وجود دارد.

در این حمام ها، ارجحیت برای شما کاربرد است. ایده های طراحی حمام های مدرن به شما کمک می کنند که نه تنها یک حمام شیک و جذاب داشته باشید بلکه کاربردی نیز باشد.

طراحی حمام های مدرن، ایده های فوق العاده عالی برای حمام های کوچک پیشنهاد می کند. به طور ایده آل، این حمام ها به شکل مربع های شیکی ساخته می شوند که یک سرپوش دوش کوچک به سقف یا دیوار آن متصل است.

کاهش کنتراست در حمام های کوچک

زمانی که قصد دارید به انتخاب رنگ برای حمام فکر کنید، سعی کنید از یک رنگ برای کل حمام استفاده کنید. با این کار دیوارها، کف حمام و کاشی ها به صورت یکپارچه در می آیند. برای بزرگ نشان دادن حمام از یک رنگ استفاده نمایید.

از رنگ هایی که کنتراست زیادی ایجاد می کنند استفاده نکنید. برای مثال رنگ سقف ها و دیوارها نباید با هم تفاوت چندانی داشته باشند. استفاده از رنگ های غالب برای قفسه ها، چراغ ها و کمدها می تواند باعث ایجاد زیبایی شود.

طراحی حمام بزرگ

آیا به دنبال ایده های جذاب و الهام بخش برای طراحی حمام بزرگ خود هستید؟ پس بیش از این جستجو نکنید. در این بخش، شما با چند ایده فوق العاده که با راهنمایی متخصصین برای دکور این بخش از خانه ارائه شده اند، آشنا خواهید شد.
ترکیب سایزهای مختلف کاشی باهم

با ترکیب کاشی های مختلف با سایزهای متنوع در طراحی حمام خود تنوع ایجاد کنید. اکثر کاشی های مخصوص این مکان با ظاهر یکسان در اندازه های متفاوت در دسترس هستند.

برای جلب توجه به دکوراسیون حمام بدون زیاده روی سعی کنید سایزهای مختلف کاشی را با هم ترکیب کنید. به عنوان یک قاعده کلی 2 الی 3 سایز را با هم ترکیب کنید.

از سایزهای بزرگ برای کفپوش و از سایزهای کوچک برای دیوارپوش استفاده نمائید. کوچک ترین سایز کاشی را بر روی دیوار، در جایی که می خواهید مرکز توجه باشد بکار ببرید.

حمام بزرگ

محفظه درب دار دوش به سبک فرانسوی

طبق گفته متخصص دکوراسیون داخلی نانسی میچل، محفظه درب دار با قاب فولادی برای دوش مهم ترین نیاز برای حمام محسوب می شود. فولاد بسیار مقاوم است و می توان با استفاده از آن یک قاب ظریف برای شیشه ساخت.

همچنین کمک می کند تا فضای اطراف دوش روشن و دلگشا باشد. قاب های فولادی کمی احساس “صنعتی” بودن را تداعی می کنند که در حمام کمی غیر منتظره است. برای ایجاد یک ظاهر مدرن و مینیمالیسمی، از یک محفظه دوش فولادی ساده استفاده کنید.

آینه های بیضی برای میز آرایش حمام

یکی دیگر از ایده ها که از طرح های فرانسوی الهام گرفته شده، استفاده از آینه بیضی برای میز آرایش یا روشویی است. آینه های بیضی نسبت به آینه های مستطیلی دکوراتیوتر و زیباتر هستند. آن ها خطوط منحنی را به اتاق هایی که لزوماً باید مستطیلی باشند اضافه می کنند.

این باعث می شود آن ها از نظر بصری جالب بوده و یک نقطه کانونی عالی محسوب شوند. برای به حداکثر رساندن فضای آینه، آینه بیضی را به صورت افقی بالای میز آرایش نصب کنید. آیا ظاهر این حمام فرانسوی را دوست دارید؟

استفاده از کاشی عثمانی

آیا طرحی را دوست دارید که بتواند شما را به جاهای دور ببرد؟ پس این ایده الهام گرفته از حمام عثمانی و کاخ های مشرق زمین را امتحان کنید.

ترکیه به خاطر کاشی های زیبا و پیچیده Iznik خود در طرح های آبی و سفید معروف است، همانگونه که الگوهای کاشی آبی و سفید مراکش و پرتغال این گونه می باشند.

شما می توانید چندین الگوی مختلف را برای ایجاد یک دیوارکوب، یک دیوار سایه روشن، نقاشی دیواری یا حتی اضافه کردن جزئیات مشبک به سقف حمام بزرگ خود ترکیب کنید.

کفپوش طرح مورب

اگر تمایل دارید طرح هایی به فضای بزرگ حمام اضافه کنید، ولی در عین حال خواهان یک الگوی ظریف هستید می توانید از کفپوش های طرح مورب استفاده کنید. طرح های مورب با رنگ های متنوع در انواع مختلف کفپوش مانند سرامیک، سنگ مرمر و چوب موجود می باشد.

بدیهی است که برای حمام از مواد مقاوم در برابر آب مانند سرامیک، سنگ مرمر یا سنگ استفاده می کنید اما با این حال، اگر ظاهر کفپوش های چوبی را دوست دارید، کاشی سرامیکی طرح چوب را امتحان کنید و آن را به صورت مورب کار کنید.

حمام یکپارچه

ممکن است عجیب به نظر برسد اما اخیراً طراحان از درب های لولادار برای کابین های حمام استفاده نمی کنند! بنابراین به این شکل حمام با فضای باز طراحی می شود.

ما مطمئن هستیم اولین فکری که به ذهن شما می رسد این است که این یک کار غیر عاقلانه است چون بی نظمی و به هم ریختگی ایجاد می کند.

طراحان همیشه در ایده های خود از طراحی های باز و یکپارچه استفاده می کنند که ریختن آب به بقیه قسمت های حمام را مدیریت می کند. راه حل نپاشیدن آب به بقیه قسمت ها این است که به سادگی دوش را در گوشه سمت راست حمام قرار دهیم.

حمام های یکپارچه بزرگ صرفا بر اساس مد روز طراحی نمی شوند. این حمام ها یک راه حل کارآمد هستند که به صرفه جویی در هزینه، زمان و اقدامات نگهداری کمک می کنند.

برای مثال حمام های بدون درب، فضایی را به اتاقک های کوچک اضافه می کنند. همانطور که گفتیم آنچه باید انجام دهیم این است که درست برنامه ریزی کنیم و مکان مناسبی برای حمام انتخاب کنیم.

استفاده از اتاقک شیشه ای

اگر حمام خانه شما بزرگ است، ایده های بسیاری برای طراحی آن وجود دارد. اگر نظر شما این است که حمام فضای زیادی برای اجرای طرح های متنوع دارد، به فکر ایجاد اتاقک های شیشه ای در حمام باشید.

این اتاقک های شیشه ای حتی برای حمام های کوچک هم کاربرد داشته و مفید می باشند. علاوه بر آن، بسیار شیک و گیرا به نظر می رسند. ایده هایی که برای حمام های بزرگ اجرا می شوند نباید خسته کننده باشند.

طراحیبا ایده های طراحی حمام آشنا شوید حمام با تم اسپا Spa

اگر شما به راحتی خود اهمیت می دهید و می خواهید برای این کار سرمایه گذاری کنید، ایده طراحی حمام بزرگ با تم اسپا بهترین و ارزشمندترین اقدام است. اسپا (Spa) فضایی برای ماساژ، استراحت و ریلکسیشن است و طراحی آن در ایجاد حسی آرامش بخش بسیار موثر است.

ایده های طراحی حمام اسپا بسیار عالی هستند و حمام خانه شما را به محیطی ریلکس تبدیل می سازند و حتی تجربه بهتری نسبت به اسپاها و سوناهای بیرون از خانه برای شما فراهم می آورند.

به علاوه، با تعمیر و بازسازی حمام می توانید طرح های منحصر به فردی مطابق با سلیقه خودتان ایجاد کنید. اگر می خواهید رنگ و مصالح را خودتان انتخاب کنید ما تناژهای روشن بژ، سفید یا کرمی را به شما پیشنهاد می کنیم.

ایده های نورپردازی حمام و سبک های مختلف دوش را نیز در نظر بگیرید. حمام های فوق العاده عالی اغلب دارای سر دوشی های منحصر به فرد و ایده های خلاقانه ای برای کف حمام هستند.

X