با انواع میز جلو مبلی آشنا شوید

با انواع میز جلو مبلی آشنا شوید

با انواع میز جلو مبلی آشنا شوید

یکی از مهم ترین چیزهایی که بعد از خرید مبل باید برای منزل خرید میز جلو مبلی میباشد. در ادامه مطلب زیر میز جلو مبلی مناسب منزل را برای شما آموزش داده ایم.

امروزه افراد سعی می کنند که در قسمت های مختلف خانه خود از مبلمان در سبک های مختلف استفاده کنند. افراد در خرید مبلمان وسواس زیادی به خرج می‌دهند و با توجه به سبک غالبی که برای منزل خود در نظر گرفته‌اند اقدام به خرید مبلمان و سایر وسایل دیگر منزل می کنند.

وقتی که بعد از تحقیق و بررسی، تصمیم به خرید مبلمان مناسب منزل خود گرفتند لازم است که با توجه به تعداد اجزای مبلمان و ارتفاع و سبک و محیطی که مبلمان در آن قرار دارد، میز جلو مبلی مناسب را خریداری کنند تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط بتوانند پذیرایی راحت تر و بهتری از مهمانان به عمل آورند.

در این مقاله شما با انواع مدل های شیک و جدید میز جلو مبلی و عسلی آشنا می شوید و می بینید که این میزها چگونه جلوه ی ویژه ای به فضای نشیمن می دهند. میز های عسلی را می شود وسیله ای همه کاره در دکوراسیون داخلی در نظر گرفت که غالبا برای قراردادن وسایل مختلفی مثل کتاب و ساعت و گلدان و غیره کاربرد دارند.

میز جلو مبلی برای خانه های کوچک

برای اینکه میز جلو مبلی که در خانه های کوچک و متراژ پایین استفاده می کنید بهترین نوع در بین سایر میزها باشد سعی کنید میزهایی را انتخاب کنید که دارای دو طبقه یا حداقل دارای کشو باشند که بتواند در منزل کوچک شما چند هدف را با هم دنبال کند و نیاز نباشد برای هر وسیله ای روی میز شلوغ شود و از فضای زیر میز به طور کامل استفاده شده باشد زیرا در هر صورت میز محیط دور خود را اشغال کرده است.

در نظر داشته باشید که اگر متراژ اتاق نشیمن شما محدود است برای میز جلوی مبلی از مدل های گرد استفاده نکنید زیرا زاویه نداشتن در این گونه میزها باعث می‌شود که فضای بیشتری در محیط اشغال شود پس سعی کنید در خانه های کوچک و آپارتمان های امروزی از میزهای جلو مبلی زاویه دار مثل مربع یا مستطیل استفاده کنید.

اگر دوست ندارید از مدل های زاویه دار مثل مربع یا مستطیل استفاده کنید به سمت میزهای گرد هم نروید و سعی کنید از میزهای بیضی شکل استفاده کنید که این کشیدگی برای خانه های کوچک مناسب تر است.

طرح هایی که کاملا از شیشه ساخته شده اند نیز بسیار چشم گیرند. شیشه بخاطر شفافیت و درخشش از نظر ظاهری برای اتاق های کوچک مناسب است به این دلیل که محیط اطراف را روشن تر می کند و کمتر در دید هستند پس فضا بزرگتر دیده می شود. بجای شیشه شفاف از آینه هم میتوان استفاده کرد.

رنگ میز جلو مبلی و عسلی

وقتی که تصمیم به خرید میز جلو مبلی و میز عسلی گرفتید سعی کنید رنگی برای آنها انتخاب کنید که با بدنه مبل های شما هماهنگ باشد و هارمونی در محیط برقرار شود و این تناسب باعث می‌شود که دکوراسیون منزل شما جلوه بیشتری داشته باشد و منظم تر به نظر برسد.

ابعاد استاندارد میز جلو مبلی و عسلی

مناسب ترین ارتفاعی که برای میزهای عسلی و میزهای جلو مبلی باید مد نظر گرفته شود این است که بهتر است 5 سانتی متر بالاتر از ارتفاع مبل باشد تا افراد هنگامی که می خواهند از این میزها استفاده کنند به زحمت نیافتند.

بیشتر میزهای جلو مبلی در حالت عادی ارتفاعی بین 40 تا 45 سانتیمتر دارند ولی اگر شما از مبلمانی استفاده می کنید که از حالت استاندارد ارتفاع بیشتری دارد سعی کنید میز جلو مبلی را متناسب با ابعادی که گفتیم تهیه و خریداری کنید.

میز جلو مبلی کلاسیک

بیشتر میزهای جلو مبلی کلاسیک از جنس چوب ساخته می شوند که آن هم انواع مختلفی دارد. برای مثال در بعضی از مدل های چوبی میزهای جلو مبلی و عسلی که در سبک کلاسیک ساخته شده اند از چوب درخت گیلاس استفاده شده است.

این نوع میزهای جلو مبلی معمولا کیفیت بالا و طول عمر زیادی دارند و با استفاده از چند روش ساده می توانید آنها را تمیز کنید و برای چند سال مثل روز اول از آنها استفاده کنید.

وقتی که صحبت از سبک کلاسیک می شود باید بدانید که حتما میز یا هر وسیله ای که خریداری می‌کنید دارای طرح‌های متنوعی است و معمولاً کنده کاری هایی بر روی چوب آن انجام می شود که ظاهر مجلل تری را برای آنها به وجود بیاورد. این طراحی‌ها و کنده کاری ها که در پایه‌های این نوع میزها به کار میرود هرچه ظریف تر و بیشتر باشد قیمت میز بالاتر خواهد بود. هر چه طراحی‌های میز جلو مبلی که شما خریداری می کنید بیشتر باشد یعنی حجم چوب آن نیز بالاتر بوده است و وزن بیشتری خواهد داشت.

با توجه به ابعاد میزی که شما برای منزل خود خریداری می‌کنید و تعداد نفرات مبلمان، میز جلو مبلی دارای اندازه های مختلف خواهد بود که معمولاً وقتی تصمیم به خرید آنها می گیرید ابعاد آنها را در قالب طول و عرض و ارتفاع به شما می گویند و شما باید با توجه به نوع مبلمانی که در منزل دارید میز با اندازه مورد نظر خود را خریداری کنید.

میز جلو مبلی MDF

مدل های میزهای جلو مبلی به این صورت هست که پایه میز از جنس چوب است یا گاها پایه میز از جنس های براق و کرومی می باشد و رویه از جنس چوب است که این باعث جلوه بیشتر در این میزها شده است. اما باز هم همیشه خلاقانه ترین طرح ها مربوط به میزهایی هست که از جنس ام دی اف می باشند و معمولا این میزها در طبقه های مختلف و در ابعاد مختلف و حتی رنگ های متفاوت طراحی و ساخته شده و در بازار عرضه می‌شوند.

در بعضی از انواع آنها روی بدنه ام دی اف از روکش های گلاس استفاده شده است که ظاهر براق و لوکسی را به میز داده است. در بعضی از طراحی هایی که برای میزهای جلوی مبلی صورت گرفته است سعی شده میز عسلی دارای ابعادی باشد که در زیر میز قرار گیرد تا راه برای تردد وجود داشته باشد اما وقتی که نیاز به فضای بیشتری باشد چهار میزی که به عنوان میز عسلی در زیر میز قرار دارد بیرون کشیده می شوند تا فضای بیشتری را در اختیار افراد قرار دهند.

 

میز جلو مبلی ترکیه

بیشتر میزهای جلو مبلی مدرن ترکیه ای با استفاده از چوب یا mdf ساخته و رنگ بندی های متنوعی دارند. وقتی که برای جلوی مبلمان خود از میز جلو مبلی مدرن ترک استفاده می کنید باعث می شوید که جذابیت و زیبایی ظاهری دکوراسیون شما دوچندان شود و طراحی داخلی منزل شما زیباتر جلوه کند.

اگر دنبال جنس و کیفیت مناسب در میز جلو مبلی هستید ما میز جلو مبلی مدرن ترک را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا وقتی که این نوع میزهای جلو مبلی را خریداری کنید دیگر نگران کیفیت محصول نخواهید بود زیرا این گونه میزها معمولاً از بهترین چوب ها و ام دی اف ها ساخته و طراحی شده و به کاربران عرضه می شوند و اگر حتی با قیمت‌های بالاتر این میز ها مواجه شدید و تصور کردید که هزینه بیشتری نسبت به مدل های دیگر از جیب شما می رود نگران نباشید زیرا گرانتر بودن این میز ها به علت کیفیت بیشتر و متریالی است که در این محصولات به کار رفته است.

با انواع میز جلو مبلی آشنا شوید
با انواع میز جلو مبلی آشنا شوید

میز جلو مبلی مدرن

در سبک های مدرن از طرح های خاص برای تولید طرح های مدرن و متنوع استفاده می شود. در بعضی از سبک های مدرن برای میز جلو مبلی سعی شده است که از رنگ های متضاد مثل سفید و قهوه ای یا مشکی استفاده شود که با اینکه رنگ های ناهماهنگی هستند جلوه زیبا و منظمی را به محیط می دهند.

هر روزه مدل های جدید در بازار عرضه می‌شود و طرفداران زیادی هم در بین خانواده‌ها پیدا کرده است. مدل هایی که با ابعاد کوچک نهایت استفاده از فضا را می ببرد طرفداران بیشتری پیدا کرده اند زیرا بیشتر خانواده های امروزی در خانه های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند و مجبور هستند برای منزل خود وسایلی را خریداری کنند که چند هدف را با هم دنبال می‌کند.

در بعضی از میزهای جلوی مبلی کشو یا کمدی برای قرار دادن وسایل پذیرایی وجود دارد و در بعضی دیگر طبقه‌هایی برای قرار دادن مجلات و روزنامه ها و کتاب ها وجود دارد و با توجه به سلیقه خود می توانید از دکوری ها نیز استفاده کنید.

متریال استفاده شده برای ساخت میز جلو مبلی و عسلی

در انواع میز عسلی مدل هایی که از چوب ساخته شده اند را اغلب از کنده درخت ساج در قسمت پایه و رویه ای سنگی ساخته اند. مدل های دیگری هم هستند که مطابق با سلیقه های مختلف اعم از روستیک و سنتی یا مدرن ساخته می شوند. چوب درخت ساج به خاطر استحکام زیاد و زیبایی ظاهری خیلی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. استحکام و زیبایی دو عامل مهم در ساخت طرح های خلاقانه و جالب توسط طراحان است. در برخی مدل ها از رویه شیشه ای نیز برای نمایش بیشتر پایه ها استفاده می شود.

انواع مختلف میزهای جلو مبلی که از جنس چوب هستند و دوام بالایی دارند در طرح های مستطیل و گرد و مربع ساخته می‌شود که شما با توجه به نیاز و هدفی که دارید می توانید مورد مناسب خود را خریداری کنید.

در هر گونه از این طراحی ها یکسری نقاط قوت و ضعف وجود دارد. به طور مثال میزهای گرد و بدون زاویه که به عنوان میزهای جلو مبلی استفاده می شوند برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند خیلی مناسب است زیرا باعث می شود آسیب هایی که میز های زاویه دار بتوانند به کودکان وارد کنند از بین برود اما به دلیل همین زاویه نداشتن باعث می‌شود که فضای بیشتری از محیط اشغال شود و مناسب خانه های خیلی کوچک نباشد.

 

 

در برخی از نمونه های میزهای جلو مبلی و میز های عسلی شما مشاهده می کنید که از چوب گردو استفاده شده است که این نوع چوب ها کیفیت بسیار بالایی دارند و معمولا به رنگ قهوه ای تیره دیده می شود ولی این ظرفیت را دارند که رنگ آمیزی شوند و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی پیدا کنند. در مدل های مختلف میزهای جلو مبلی و عسلی از چوب های با جنس های مختلف مثل روس، گرجستانی یا راش و همچنین کاج و تراورس استفاده می شود.

گاهی اوقات از چوب سیاه جنگلی هم برای ساختن میز جلو مبلی استفاده می شود که معمولاً میزهایی که از این چوب ساخته می‌شوند طوری طراحی می‌شوند که با بیشتر مبلمان ها می توانند ست شوند. چوب بلوط یکی دیگر از چوب هایی است که برای ساخت میزهای جلو مبلی کلاسیک از آن ها استفاده می شود و سبک کلاسیک گرجستانی هم معمولاً از چوب بلوط برای ساخت میزهای خود استفاده می کنند. گاهی اوقات دیده می‌شود که از چوب ماهون برای ساختن میزهای جلو مبلی و عسلی استفاده می کنند که با طراحی های خاصی که بر روی آن پیاده می‌کنند جلوه زیبایی به آن می بخشند.

 

طرح های فلزی هم بسیار محبوب هستند. ویژگی خوب میزهای فلزی ارزان تر بودن آنها نسبت به مدل های ام دی اف و چوبی و شیشه ای است. برای یافتن طرح های خاص و خلاقانه و شیک فلزی باید خیلی تلاش کنید چون بیشتر مدل های موجود در بازار ظاهر معمولی دارند. خرید مدل های ترکیبی چوبی-فلزی هم گزینه ی خوبی است که اغلب پایه ها فلزی و رویه چوبی دارند. طرح های تماما فلزی مثل مدل های هندسی هم جذابیت خاصی دارند و برای دکوراسیون مدرن و صنعتی انتخابی عالی هستند.

تنوعی که در این میزها وجود دارد هم به علت طرح های آنها هست و هم مواد و مصالحی که برای ساختن آنها به کار رفته است و بعد از آن هندسه و ابعاد و رنگ های این میزها هستند که باعث تنوع در آنها شدند.

X