با انتخاب و ترکیب رنگ ها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید

با انتخاب و ترکیب رنگ ها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید

با انتخاب و ترکیب رنگ ها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید

یکی از مهم ترین اصول طراحی منزل رنگ و ترکیب آن میباشد. در ادامه مطلب زیر با این اصول آشنا شوید.

انتخاب و ترکیب رنگها

یکی دیگر از اصول طراحی داخای به انتخاب درست رنگ‌ها و نحو‌ه‌ی ترکیب آن‌ها با هم برمی‌گردد. با اینکه رنگ‌ها بیشتر وابسته به سبک دکوراسیون هستند اما هیچ اجباری وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنیم که رنگ‌هایی را انتخاب کنید که فضا را برای شما دلپذیرتر می‌کنند. درمورد فضاهای کوچک همیشه تاکید بر روی انتخاب رنگ‌های روشن است. مخصوصا دیوارهایی به رنگ سفید و جفت کردن مبلمان به همان رنگ راهی ساده و آسان است که باعث می‌شود هر فضای کوچکی بزرگ‌تر و روشن‌تر بنظر برسد. برای اینکه فضای شما یکنواخت بنظر نرسد، می‌توانید از دیوار تاکید کمک بگیرید. دیوار تاکیدی دیواری است که طراحی آن از طراحی‌های سایر دیوارهای اتاق متفاوت می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با دیوار تاکید می‌توانید بر روی آن کلیک کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه نمایید.

اگر در مورد ترکیب رنگ‌ها سردرگم هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ استفاده کنید. ۶۰-۳۰-۱۰ یکی از قوانین کاربردی و عالی برای ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل می‎باشد که به شما کمک می‏کند، طرح رنگی خود را به آسانی ایجاد کنید. قانون ۶۰-۳۰-۱۰ رویکردی بسیار ساده می‎باشد که بیشتر طراحان داخلی برای ایجاد تعادل رنگی در فضا از آن استفاده می‎کنند. نسبت ۶۰٪ + ۳۰٪ + ۱۰٪ به مقدار استفاده از هر رنگ در فضا برمی‎گردد. شما باید ۶۰% دکوراسیون منزل خود را به رنگ اصلی‌تان اختصاص دهید. مثلا در اتاق نشیمن ۶۰% آن مربوط به رنگ دیوارها، قطعات بزرگ مبلمان مثل فرش و یا مبل می‎باشد. رنگ اصلی شما تقریبا فضای زیادی از اتاق را در برمی‎گیرد و به عنوان پس‌زمینه‎ی دکوراسیون شما عمل خواهد کرد.

۳۰% رنگ دکوراسیون شما باید به رنگ ثانویه‎تان اختصاص داده شود. شما می‎توانید رنگ دوم خود را در تزئینات پرده‌ها، صندلی تاکید، روتختی، مبلمان و یا به عنوان دیوار تاکید در اتاق‎های نشیمن و پذیرایی بکار ببرید. نکته بسیار مهم در مورد انتخاب رنگ ثانویه این است که رنگ موردنظر شما باید رنگ اصلی را تقویت کند ولی با این حال این دو رنگ باید تا حدودی از هم متفاوت و کاملا قابل تشخیص باشند. بیشتر ظاهر جذاب اتاق به رنگ سوم یا همان رنگ تاکید وابسته است که ۱۰% دکوراسیون شما را تشکیل می‎دهد.

همانطور که گفتیم، ۱۰% دکوراسیون شما به رنگ سوم که با نام رنگ تاکید شناخته می‏شود، مربوط است. برای اتاق نشیمن، این رنگ می‎تواند به عنوان رنگ کوسن‌ها، لوازم تزئینی و جانبی و همینطور آثار هنری بکار برده شود. برای اتاق خواب نیز شما می‎توانید رنگ تاکید را بر روی بالش تختخواب، آباژور، میز کنار تخت و شمع‎ها اعمال کنید.

 

X