با اصول طراحی حیاط به سبک مدرن آشنا شوید

با اصول طراحی حیاط به سبک مدرن آشنا شوید

با اصول طراحی حیاط به سبک مدرن آشنا شوید

زمانی که پا به منزلی میگذاریم اولین چیزی که مورد توجه میباشد حیاط آن منزل است.در ادامه مطلب زیر با اصول طراحی حیاط به سبک مدرن آشنا خواهید شد.

اصول حیاط سازی به سبک مدرن

 

توجه به طراحی و اصول حیاط سازی در چند سال گذشته بسیار زیاد شده است. محوطه سازان با گذراندن دوره‌های مختلف و به کار بردن سبک‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا بهترین طراحی را ارائه بدهند. اما از هر سبکی که برای ساخت فضای سبز و حیاط مدرن استفاده کنید، در نظر گرفتن یک‌سری اصول اساسی اهمیت فراوانی دارد. اصولی که جزء لاینفک طراحی حیاط سازی به سبک مدرن هستند و توجه به آنها فضای سبز شما را منحصربه‌فرد می‌کند. در زیر اصول اصلی ساخت حیاط به سبک مدرن را معرفی می‌کنیم:

 

 

اهمیت یکپارچه بودن فضا

یکی از اصول اولیه و مهم حیاط سازی مدرن توجه به اصل یکپارچگی است. ارتباط معنایی دقیق بین فضای داخلی و خارجی خانه باعث می‌شود تا در نگاه کلی با یک سبک یکپارچه و بسیار مدرن از ساخت و ساز روبه‌رو شوید. این ارتباط می‌تواند با ایجاد پنجره‌هایی تمام قد و انواع درب تاشو یا درهای شیشه‌ای کشویی ایجاد شود. مشخص بودن فضای داخلی از پشت شیشه‌های بلند به ایجاد یکپارچگی فضای درون خانه و بیرون آن کمک می‌کند.

 

 

به کار بردن خلاقانه عناصر آب

استفاده از عناصر آب همچون طراحی استخر، حوض، آبنمای حیاطی و… در حیاط خانه باعث آرامش و لطافت فضا می‌شود. اکثرا با تماشای آب و یا شنیدن صدای آن حس و حال بسیار خوبی پیدا می‌کنیم. استفاده از عناصر آب در حیاط‌ سازی سنتی و یا مدرن بسیار کاربردی است. تنها تفاوتی که برای عنصر آب می‌توان در حیاط های مدرن قائل شد، شکل استفاده آن است.

حیاط سازی به سبک مدرن می‌تواند دارای آب‌نماهای بسیار شیک، آبشارهای مصنوعی خلاقانه در برکه مصنوعی و ایده‌های بکر باشد. حتی برای محوطه بسیار کوچک هم می‌توانید با یک ایده هوشمندانه از عنصر آب ( حوضچه یا ساخت آبنمای خلاقانه کوچک ) بهره ببرید.

 

 

استفاده از خطوط ساده

یکی از عناصر اصلی در مدرن‌سازی ساخت و ساز، توجه به سادگی است. اغلب طراحی‌های مدرن از الگوهای جسورانه پیروی می‌کنند اما رعایت سادگی حرف اول را می‌زند. استفاده از خطوط ساده و تمیز در طراحی بخش‌های مختلف یک حیاط به سبک مدرن از اصول اولیه ساخت آن است.

اشکال هندسی به کار رفته در طراحی‌های محوطه بسیار ساده هستند، همچنین صافی و روانی آنها به خوبی دیده می‌شود. عناصری که برای حیاط سازی ساده و شیک به کار می‌روند، دارای ویژگی انتزاعی است که می‌توانید متوجه مدرن بودن سبک آن بشوید.

 

توجه به ساخت استراحتگاه

در حیاط سازی به سبک مدرن یک فضای دنج برای نشستن در نظر گرفته می‌شود. این فضا اغلب در نزدیکی یک نقطه خاص ساخته می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید استراحتگاه دنجی نزدیک شومینه یا میز پخت و پز طراحی کنید. نحوه طراحی این فضا به خلاقیت شما و یا متخصصین امور محوطه سازی بستگی دارد.

 

ترکیب جسورانه مصالح

حیاط سازی به سبک مدرن با ترکیب جسورانه و خلاقانه همراه است. امروزه استفاده از ایده‌های خلاقانه میزان مدرن بودن یک طراحی را بیشتر می‌کند. بنابراین به راحتی می‌توانید از چندین مصالح مختلف برای زیبایی فضای سبزتان کمک بگیرید. چوب، فولاد، بتن و سنگ نمونه‌های جذابی از مصالح هستند که برای زیباسازی حیاط و تبدیل آن به یک طراحی مدرن کاربرد خواهند داشت.

از تضاد ایجاد شده بین ترکیب مصالح نترسید. این تضاد باعث درخشندگی بیشتر حیاط مدرن شما خواهد شد. به عنوان مثال استفاده از چوب و سنگ برای کف‌سازی یا اجرای کفپوش محوطه‌ مدرن، انتخاب هوشمندانه بسیار جذابی به شمار می‌آید.

 

 

نصب سیستم‌های هوشمند

یکی دیگر از اصول حیاط سازی به سبک مدرن به کاربردن سیستم‌های پیشرفته است. فناوری به‌روزی که علاوه بر بالا بردن میزان راحتی‌، باعث صرفه‌جویی هم می‌شوند. دستگاه آبیاری فضای سبز حیاط از جمله سیستم‌های هوشمندی است که برای حیاط‌های مدرن بسیار کاربردی خواهد بود. این دستگاه‌های پیشرفته با هدف صرفه‌جویی در میزان آب طراحی شده‌اند.

 

 

توجه به طبیعت

طبیعت بهترین راهنما و منبع الهام در ساخت یک محوطه مدرن به شمار می‌آید. شما به راحتی می‌توانید با الهام گرفتن از طبیعت، عناطر طبیعی زیادی را در ساخت حیاط مدرن به کار ببرید. استفاده از گیاهان طبیعی سبز رنگ به همراه چوب و سنگ برای ساختار محوطه کمک می‌کند تا نزدیک‌ترین طراحی را به طبیعت واقعی داشته باشید.

با اصول طراحی حیاط به سبک مدرن آشنا شوید
با اصول طراحی حیاط به سبک مدرن آشنا شوید
X