با آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آن آشنا شوید

با آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آن آشنا شوید

با آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آن آشنا شوید

یکی از با کلاس ترین آلاچیق ها نوع شیشه ای آن است. در ادامه مطلب زیر با طراحی آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

یکی از المان‌هایی که از گذشته تا به امروز توانسته زیبایی فضاهای بیرونی ساختمان را دوچندان کند، آلاچیق‌ها هستند. این تجهیزات را می‌توان هم در فضای باز و بیرونی ساختمان‌های سنتی و هم در بناهای مدرن یافت. این مکان‌ها سبب به وجود آمدن محیطی دنج برای یک دورهمی کوچک خانوادگی یا دوستانه شده و یا فضایی را ایجاد می‌کنند تا بتوانید دقایقی را به دور از هیاهوی دنیای بیرون باشید و از فضای سبز حیاط، باغ یا دیگر محوطه‌ها لذت ببرید. به لطف پیشرفت‌هایی که در صنایع مختلف رخ داده است، امروزه شاهد مدرن شدن این المان‌ها بوده و در اکثر محوطه‌ها می‌توان انواع آلاچیق شیشه ای را مشاهده کرد. اگر شما هم قصد دارید از این آلاچیق‌ها در فضای باز ساختمان خود استفاده کنید؛ اما اطلاعات جامعی در مورد آن ندارید با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها، مزایا و معایب این محصولات آشنا گردید.

 

به دلیل ساختاری که آلاچیق‌های سنتی دارند، همه ما با شنیدن نام آلاچیق، ناخودآگاه به یاد آلاچیق‌های چوبی می‌افتیم که با استفاده از چند پایه، استوار شده و دارای سقف شیروانی هستند. با توجه به نقاط ضعفی که این آلاچیق‌های چوبی یا فلزی داشته‌اند، امروزه از آلاچیق‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود که توانسته‌اند تمامی معایب محصولات قدیمی را برطرف کرده و کارایی بالا به همراه زیبایی چشم‌نواز را برای افراد به ارمغان آورند. این آلاچیق‌ها دارای انواع مختلفی بوده و از چند ستون و سقف تشکیل می‌شوند. البته در برخی موارد، این سازه‌ها را می‌توان بدون سقف نیز ساخت. از آنجایی که آلاچیق‌ فلزی و چوبی در اکثر مناطق قابل استفاده نیستند و به سرعت تحت تأثیر عوامل مختلف قرار گرفته و دچار استهلاک می‌شوند، این المان‌ها جایگزین آن‌ها شده و توانسته‌اند به خوبی کارایی خود را به رخ بکشند.

قسمت‌های مختلف آلاچیق شیشه‌ای کدام‌اند؟

آلاچیق شیشه ای دارای اجزای مختلفی بوده و برای ساخت این اجزا می‌توان از متریال متعددی استفاده نمود. از جمله این اجزا می‌توان به سقف، کف، سازه آهنی، یراق‌آلات، درب و شیشه‌ها اشاره کرد. سقف این سازه‌ها دارای دو بخش است. بخش داخلی سقف که تأثیر زیادی در دکوراسیون داخلی آلاچیق و زیبایی آن دارد، می‌تواند از متریال مختلفی ساخته شود. به‌عنوان‌مثال می‌توان برای این بخش از کناف، PVC و … استفاده نمود.

 

 

بخش بیرونی سقف که از بیرون آلاچیق قابل‌ مشاهده است از شیروانی، سفال یا ساندویچ پنل ساخته می‌شود. در ساخت این بخش باید دقت کافی به خرج داده شود، زیرا این بخش باعث می‌شود تا آلاچیق در برابر عوامل جوی، استحکام خوبی از خود نشان داده و در کوتاه‌مدت دچار خرابی نشود؛ بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب متریال مورداستفاده برای سقف بیرونی آلاچیق به عواملی چون میزان بارندگی منطقه، وضعیت منطقه در زمستان و … توجه کنید.

 

شیشه‌ها که در نقش دیوار آلاچیق ظاهر می‌شوند نیز از اجزای مهم این سازه‌ها به شمار می‌آیند. ضخامت شیشه، رنگ آن و همچنین جنس شیشه از عواملی است که باید در سفارش ساخت آلاچیق به آن توجه داشته باشید. این آلاچیق‌ها بدون نصب سازه آهنی قابل اجرا نیستند. این سازه‌ها در واقع ستون و پایه آلاچیق را تشکیل می‌دهند. شیشه‌ها با استفاده از یراق‌آلات مناسب به این سازه وصل شده و بنای آلاچیق را به وجود می‌آورند. درب تاشو آلاچیق نیز از دیگر اجزا به شمار می‌رود که ممکن است به صورت تمام شیشه‌ای بوده یا دارای سازه و چهارچوب آهنی باشد.

جنس آلاچیق شیشه‌ای از چه نوع شیشه‌ای است؟

 

شیشه از جمله مصالح پرمصرف در ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف است. این مصالح به دلیل این که دارای تنوع بسیاری در جنس، رنگ و ضخامت هستند به راحتی در هر سازه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما در ساخت آلاچیق شیشه ای باید از شیشه‌هایی استفاده شود که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشند. به‌عنوان‌مثال این شیشه‌ها باید به صورت نشکن باشند. بر همین اساس آلاچیق‌های شیشه‌ای دارای توان بالایی در برابر فشار و ضربات فیزیکی بوده و طول عمر بالایی دارند. شیشه‌هایی که برای این سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند از نوع سکوریت تک جداره یا چند جداره هستند. با توجه به نیاز و درخواست مشتری، تولیدکنندگان از انواع شیشه‌های تک جداره یا دوجداره یا سکوریت لمینت استفاده می‌کنند. با توجه به ضخامت و ویژگی‌های هر کدام از این شیشه‌ها، طول عمر آلاچیق افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

این شیشه‌ها که دارای خاصیت نشکن هستند و به هنگام شکستن نیز خرد نمی‌شوند، در رنگ‌های متنوعی چون دودی، برنزی، فوق شفاف، شفاف و مات ارائه می‌شوند. شما می توانید با توجه به نورگیری محل، موقعیت جغرافیایی و زیبایی آلاچیق مدنظر، یکی از آن‌ها را برای نمای شیشه‌ای آلاچیق انتخاب کنید. مورد دیگری که باید در مورد شیشه‌های مورداستفاده در آلاچیق‌های شیشه‌ای بدانید این است که می‌توانید این شیشه‌ها را به صورت فریم‌دار و بدون فریم سفارش دهید. انواع فریم‌دار دارای چارچوب بوده و شیشه‌های فریم لس به صورت تمام شیشه‌ای هستند و نمایی کامل از محیط بیرون را ارائه می‌کنند.

در چه فضاهایی می‌توان از آلاچیق شیشه‌ای استفاده کرد؟

 

یکی از سؤالاتی که در مورد آلاچیق شیشه ای وجود دارد این است که از این آلاچیق‌ها را در چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد. این سازه‌ها که به صورت کاربردی طراحی و تولید می‌شوند دارای زیبایی ظاهری بسیار چشم‌نوازی هستند. ازاین‌رو در مکان‌هایی که از این سازه‌ها استفاده می‌شود باعث ایجاد جلوه منحصربه‌فرد می‌شوند. علاوه‌بر آن، این محصولات به صورت عایق بوده و در فصول سرد سال، مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند. درعین‌حال می‌توان در فصول گرم نیز درب و شیشه‌های آن را باز کرده و از شر گرمای هوا خلاص شد؛ بنابراین محدودیتی در استفاده از این سازه‌ها وجود ندارد.

 

 

شما می‌توانید از این محصولات در مکان‌های مختلفی اعم از موارد زیر استفاده کنید:

پشت بام
باغ‌ها
ویلاها
کافه‌های سنتی
حیاط منزل
رستوران‌ها

انواع آلاچیق شیشه‌ای

آلاچیق شیشه‌ای با دیوار داخلی آجری و چوبی، سقف شیشه‌ای، سه لوستر دیواری، سینک ظرفشویی توکار و گلدان های گل

امروزه توقع انسان‌ها از المان‌هایی که در ساختمان‌ها و دیگر مکان‌ها مورداستفاده قرار می‌دهند بسیار بالا رفته است. با توجه به همین موضوع نیز تولیدکنندگان انواع آلاچیق مدرن شیشه ای بر اساس نیاز و خواست مشتریان، اقدام به طراحی و تولید انواع این محصولات کرده‌اند. در ساخت انواع این سازه‌ها از طراحی منحصربه‌فردی استفاده شده و هر کدام با توجه به ساختاری که دارند دارای قابلیت‌های خاصی هستند. چنانچه قصد سفارش ساخت این سازه‌ها را دارید باید با انواع این محصولات آشنا شده ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را بدانید. به‌این‌ترتیب می‌توانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید و از آلاچیق مدنظر، نهایت بهره را ببرید.

با آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آن آشنا شوید
با آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آن آشنا شوید
X