بازدهی در محیط کار را با این نکات دکوری بیشتر کنید

بازدهی در محیط کار را با این نکات دکوری بیشتر کنید

بازدهی در محیط کار را با این نکات دکوری بیشتر کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در یک محیط کار رعایت کنیم دکور آن قسمت از محیط است. در ادامه با این نکات بیشتر آشنا شوید.

این روزها بیشتر افراد زمان زیادی از زندگی روزمره خودشان را در محیط های اداری و محل کارشان می گذرانند و به همین خاطر است که طراحی دکوراسیون این محیط ها رفته رفته به سمتی می رود که شبیه دکوراسیون منازل باشد و همان راحتی را برای افراد تداعی کند تا افراد بتوانند به راحتی ساعت‌های طولانی به کار کردن ادامه دهند و راندمان کار آنها بالا باشد. به همین منظور در این مطلب سعی داریم تا اصول و قواعدی که لازم است در مورد دکوراسیون رعایت کنید تا محل کار بهتر و راحت تری داشته باشید را به شما آموزش خواهیم داد تا در نهایت بتوانید بازدهی چند برابر در محل کار خود داشته باشید.

مدریریت بهتر فضای کار و فعالیت شما

مهمترین چیزی که در مورد طراحی محیط های اداری و دکوراسیون آن مد نظر است توجه به متراژ فضا و تعداد افرادی است که در آن محیط کار می کنند و همین طور ارتباط کارمندان با همدیگر و اهمیت ارتباط آنها مد نظر قرار می گیرد که ممکن است همین مواردی که گفته شد جزو عوامل تعیین کننده مدیریت فضا باشد.

 

 

برای این که در محیط‌های کار باعث شوید که کار افراد حداکثر بازدهی را داشته باشد و در عین حال آرامش و تمرکز و حریم کارمندان و سایر افراد حفظ شود لازم است یکسری کارهایی انجام شود تا این هدف میسر شود. یکی از کارهایی که به همین منظور می‌توان در محیط های اداری انجام داد پارتیشن بندی کردن قسمت های مختلف محیط های اداری است زیرا با این کار علاوه بر اینکه فضاهای مختلف از هم جدا می‌شود این پارتیشن ها مثل یک عایق صوتی عمل می‌کنند که باعث می‌شوند سر و صدا خیلی به محیط اطراف منتقل نشود.

 

 

این پارتیشن ها در طرح و جنس های مختلفی در بازار موجود است که معمولا جنس آنها از شیشه ای تا چوبی به خریداران عرضه می‌شود که با توجه به سبکی که محیط اداری شما دارد و طراحی داخلی کلی محیط کارتان می ‌توانید پارتیشنی که مناسب محل کار شما باشد را انتخاب و خریداری کنید.

تاثیر رنگ و روشنایی در راندمان کار ادارات

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در همه‌ی محیط های اداری و شرکت ها وجود داشته باشد نور و روشنایی است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا اهمیت بسیار زیادی دارد. مسئله نور و روشنایی محیط یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در افراد است زیرا اگر محیطی به اندازه کافی روشن نباشد باعث می‌شود که کارمندان در آن محیط زودتر احساس خستگی کنند و در نتیجه آن باعث می شود که بازدهی و راندمان کار آنها پایین بیاید.

 

 

برای اینکه بتوانید به نور کافی در محل کار خود دست پیدا کنید لازم است علاوه بر لامپ ها و مهتابی هایی که در محیط کار وجود دارد و جزو روشنایی های معمول هر محلی است شما از نورپردازی های مخفی هم در محیط کار خود استفاده کنید. این کار هم باعث می‌شود که فضای کار شما زیباتر به نظر برسد و هم باعث می‌شود که خستگی دیرتر به سراغ شما بیاید.

 

یکی دیگر از فاکتورهایی که در محیط کار در کنار نور روشنایی اهمیت چشمگیری دارد قضیه رنگ ها و ترکیب آنها با یکدیگر در محیط های اداری است . رنگ ها و طیف های مختلف آن تاثیرات زیادی را بر روح و روان انسان ها می گذارند و اگر به این مهم توجه شود، با توجه به اصول و قواعد انتخاب های هوشمندانه رنگ در یک محیط اداری صورت گیرد باعث می شود که کارایی و بازده افرادی که در آن محیط کار می کنند بالا برود.

به طور مثال اگر فضایی که در آن کار میکنید کوچک است و نور زیادی ندارد شما می توانید با استفاده از رنگ های روشن در آن محیط و بازتابی که نور در آن خواهد داشت باعث شوید که فضا بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد.

مناسب ترین مبلمان برای دفاتر اداری

از جمله مهمترین فاکتورهایی که برای راحتی و استراحت کارمندان و قرار دادن آنها در یک وضعیت مناسب برای کار وجود دارد باعث می‌شود که راندمان کار آنها بالاتر برود استفاده از مبلمان اداری استاندارد می باشد. وقتی که صحبت از مبلمان اداری می‌شود منظور تمام قسمت‌های شامل میز و صندلی اداری و کمد و قفسه های اداری می باشد که باید یک سبک مشخص را در نظر بگیرند و طراحی ها صورت بگیرد.

 

مبلمان مناسب محیط اداری

چون بیشتر ساعت هایی که افراد مشغول به کار هستند در محیط اداری حضور دارند و این ساعت ها، ساعت های زیادی از زندگی افراد تشکیل می‌دهند که پشت میز می‌نشینند و کارها را انجام میدهند پس لازم است که میز و صندلی اداری در کمال سلامت باشد و تناسب کامل با افراد را داشته باشد تا افراد حین استفاده از آنها هم به زودی احساس خستگی نکنند و هم در طولانی مدت فیزیک آنها آسیب نبیند. و در کنار میز و صندلی ها و مبلمان لازم است که قفسه بندی ها هم به صورتی باشد که افراد بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و تمام اسناد و مدارک و پوشه ها با نظم خاصی در این قفسه ها جای بگیرد تا افراد برای دسترسی پیدا کردن به آنها دچار سردرگمی نشوند و وقت زیادی را مصرف نکنند.

X