ایده های ارزان بازسازی آشپزخانه

ایده های ارزان بازسازی آشپزخانه

ایده های ارزان بازسازی آشپزخانه

یکی از مشکلات کسانی که نمیخواهند تغییری در منزل خود بخصوص آشپزخانه بدهند بخاطر هزینه زیاد آن است . در ادامه مطلب زیر با بازسازی آشپزخان آشنا شوید.

برای بازسازی منازل و قسمت‌ های مختلف آن از جمله بازسازی دکوراسیون آشپزخانه راه های مختلفی وجود دارد که در وهله اول میزان بودجه مشخصی که شما برای این کار در اختیار دارید تعیین کننده نوع روش و نوع مصالح خواهد بود.

همیشه برای بازسازی آشپزخانه نیاز به صرف هزینه های بالا نیست و گاهی اوقات با ایجاد یک سری تغییرات که هزینه زیادی هم برای شما نخواهد داشت می توانید اقدام به بازسازی آشپزخانه کنید. اگر شما هم به دنبال ایجاد تغییرات زیبا و چشم نواز در آشپزخانه خود هستید و طرح خاصی در ذهنتان ندارید و یا روش آن را بلد نیستید می توانید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

همانطور که گفته شد میزان بودجه شما مشخص می کند که این کار توسط شما یا توسط تیم حرفه ای طراحی داخلی ساختمان انجام شود.

اما چنانچه تصمیم دارید کار بازسازی آشپزخانه را به شخصه و خودتان انجام دهید باید حتماً تمامی نکات و قواعد این کار را مطالعه کرده و به خاطر بسپارید تا روند کار درست و عاقلانه ای در پیش بگیرید که هم وقت و هم هزینه شما به هدر نرود.

بنابراین باید از ابتدای کار تمامی مراحل را به صورت گام به گام تعیین کنید و هزینه هر قسمت را مشخص کنید تا با یک برآورد درست از هزینه ها، در نهایت نیمه کاره باقی نماند و صدمه به بودجه شما نرسد و در کل پروژه در زمانی که شما تعیین کرده اید به پایان برسد.

 

 

اگر ساکن خانه ای هستید که از قبل ساخته شده طبیعتاً تعویض کابینت و کمد دیواری ها و تغییر کلی دکوراسیون کار هزینه‌ بری خواهد بود و برای اینکه این کار با هزینه کمتری انجام شود باید سلیقه و دقت خود را به کار گیرید تا یکی از این تغییرات را انجام دهید.

 

 

بطور مثال اگر در آشپزخانه شما از کابینت های چوبی قدیمی تر استفاده شده که جذابیتی برایتان ندارد می‌ توانید با استفاده از رنگ‌ های زیبا و مدرنی که در بازار موجود است به رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه بپردازید.

خوشبختانه شرکت های زیادی هستند که با هزینه های معقول کار رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه را برای شما انجام می‌دهند و نیازی نیست که حتماً خودتان دست به کار شوید.

در این روش بهتر است از رنگ‌های تیره برای کابینت آشپزخانه استفاده نکنید و تا جایی که امکان دارد از رنگ روشن استفاده کنید تا هماهنگ سازی قسمت های مختلف آشپزخانه برای شما راحت تر باشد و در نهایت با برقراری یک محیط متعادل فضای زیبا تری در آشپزخانه خود داشته باشید.

 

آشپزخانه هایی که وسایل قدیمی را در خود نگه داشته اند دیگر محبوبیتی بین خانواده ها ندارند و کمتر کسی علاقه دارد که از این مدل کابینت های قدیمی در آشپزخانه خود استفاده کند، ولی اگر بودجه کافی برای تعویض کابینت ها ندارید می‌ توانید تنها با تعویض درب کابینت ها ظاهر زیبایی به آن ها ببخشید و آنها را نونوار کنید. انتخاب درب کابینت با توجه به بودجه و سبک دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

بیشترین رنگی که امروزه برای تغییر رنگ کابینت ها انتخاب می کنند دیگر قهوه‌ ای یا رنگ های تیره نیست و معمولاً از رنگ های سفید یا ترکیب رنگ های متضاد مثل سفید و سیاه در کنار یکدیگر استفاده می کنند. البته باز هم انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کاملا سلیقه ای است و با توجه به ترجیح شما انجام می‌ شود.

 

همیشه برای ایجاد تغییر و تحول در فضای منزل، خصوصاً دکوراسیون داخلی آشپزخانه و خارج کردن فضای آن از حالت کسل کننده نیاز به صرف هزینه های بالا نیست و می توانید با صرف هزینه های کم مثل همین رنگ‌ آمیزی کابینت ها یا تعویض پرده ها و یا تغییر کفپوش این کار را انجام دهید.

همچنین با قرار دادن گلدان‌ های گل طبیعی و آپارتمانی در داخل آشپزخانه فضای زنده تر و زیباتری در آشپزخانه خواهید داشت.

در بازسازی کف آشپزخانه می توانید استفاده از فرش و موکت در این قسمت را کنار بگذارید و از متریالی برای کفپوش آشپزخانه استفاده کنید که قابلیت شستشو داشته باشد. با این کار علاوه بر اینکه نظافت آشپزخانه سریع تر و راحت تر انجام می شود ظاهر زیباتری به خود می گیرد.

X