ایده هایی برای تزئین حمام ودستشویی منزل

ایده هایی برای تزئین حمام ودستشویی منزل

ایده هایی برای تزئین حمام ودستشویی منزل

خیلی از شما با سلیقه ها دوست دارید که ایده هایی برای تزیین حمام و دستشویی بدانید. در ادامه مطلب زیر با این ایده های جذاب آشنا خواهید شد.

چگونه دیوار سرویس بهداشتی و حمام را دکور کنیم؟

شلف و باکس دیواری، استند نردبانی، آینه، گلدان دیواری و آویز، تابلو و دیوار تاکیدی! تمامی اکسسوری ها و روش هایی که گفتم، برای تزیین دیوار دستشویی و حمام منزلتان کاربرد دارند.

در واقع هر کدام از این روش ها، جلوه منحصر به فرد خودشان را به فضا انتقال می دهند. پس برای این که با آن ها بیشتر آشنا شوید، در ادامه نکات و تصاویر مربوط به هر کدام را آموزش و نشان خواهم داد تا از آن ها ایده بگیرید و دیوار حمام و سرویس بهداشتی خانتان را زیبا و اصولی دکور کنید. با من همراه باشید.

چگونه دیوار حمام و سرویس بهداشتی خانمان را دیزاین کنیم؟
1. روی دیوار شلف و باکس دیواری نصب کنید!

با نصب شلف و باکس دیواری روی دیوار دستشویی و حمام منزلتان، با یک تیر دو نشان زده اید!

چرا که این اکسسوری های دیواری، هم جنبه دکوری و هم جنبه کاربردی دارند. در واقع شما روی آن ها علاوه بر دکوریجاتی مثل تابلو، مجسمه و گلدان، لوازم ضروری مثل حوله، شامپو و صابون را نیز می توانید بچینید.

 

نکته: به یاد داشته باشید که فضای بیشتر حمام و دستشویی ها کوچک و محدود است. پس باکس و شلف های دیواری را بیش از حد نباید پر کنید تا فضای آن ها شلوغ نشود.

نکته: بهتر است بر اساس نیازتان، شلف و باکس ها را نزدیک توالت، وان یا روشویی نصب کنید تا دسترسی آسانی به وسایل داخل آن ها داشته باشید.

2. از استند نردبانی استفاده کنید!

باید بدانید که استند نردبانی به تازگی در دکور دیوار سرویس های بهداشتی و حمام مد شده است. در واقع این اکسسوری را به عنوان جایگزین شلف و باکس می توانید استفاده کنید و روی طبقات آن دکوری و وسایل مورد نیازتان را بچینید.

تزیین دیوار حمام و دستشویی با استند نردبانی که گلدان و حوله روی ان چیده شده است

نکته: یادتان باشد که استند نردبانی برای دکوراسیون روستیک و سنتی مناسب است و بهتر است آن را در سرویس و حمام های مدرن و امروزی، قرار ندهید.

3. اهمیت آینه را در تزیین دیوار فراموش نکنید!

مطمئنا دیوار هیچ دستشویی و حمامی را بدون آینه نمی توان تصور کرد. اما مشکلی که غالب سرویس های بهداشتی و حمام ها دارند این است که آینه مناسبی داخل آن ها استفاده نشده است.

توجه داشته باشید که آینه یکی از اجزای اصلی است که مرکز توجه است و شکل و جلوه آن، به حس و انرژی که افراد از فضا می گیرند، تاثیر می گذارد.

پس آینه های پلاستیکی بی کیفیت را فراموش کنید و آینه ای با کیفیت و هماهنگ با عناصر دیگر فضا خریداری کنید.

برای مثال آینه های قاب دار و ظریف کاری شده، برای سرویس و حمام کلاسیک و آینه ساده یا بدون قاب، برای فضای مدرن مناسب است.

نکته: آینه های نور دار، یکی از مدل های جدید آینه هستند که آن را روی دیوار روشویی های مدرن، می توانید نصب کنید.

 

4. گلدان های آویز و دیواری نصب کنید!

از نظر من هیچ نقطه ای از خانه نباید بدون گل و گیاه چیدمان شود. پس یکی از راه های جذاب دیگر برای دکور دیوار دستشویی و حمام این است که از گلدان های آویز و دیواری استفاده کنید.

این نکته یادتان باشد که حمام و سرویس بهداشتی معمولا به خاطر نور نامناسب، رطوبت زیاد و نوسان دمای زیاد، مکان مناسبی برای نگهداری گل و گیاه نیست.

در این شرایط پیشنهاد می کنم یا سراغ گیاه یا گل های مصنوعی بروید. یا به دنبال گیاهان طبیعی مناسب حمام و دستشویی، مثل بگونیا، سرخس و بامبو باشید.

5. از تابلوهای هنری روی دیوار استفاده کنید!

تابلو نقاشی، عکس از طبیعت با منظره آب و و جملات طنز! تمامی این ها، موضوعات مناسبی هستند که آن ها را می توانید قاب کنید و برای دیزاین دیوار حمام و سرویس بهداشتی، استفاده کنید.

اما پیشنهاد می کنم که دیوار را با تابلوهای زیاد پر نکنید و تنها به یک یا دو تابلو بسنده کنید تا فضا بیش از حد شلوغ نشود.

همچنین بهتر است تابلوها به یک اندازه و شکل باشند تا جلوه منسجمی به دیوار انتقال داده شود.

نکته: بهترین مکان ها برای نصب تابلو در حمام و دستشویی، دیوار روبروی درب، بالای وان و دیوار کنار روشویی است. چرا که این دیوارها بیشتر از نقاط دیگر در دید هستند.
6. یک دیوار تاکیدی ایجاد کنید!

روشی که می خواهم معرفی کنم، نسبت به ایده های بالا اجرای پرهزینه و زمان بری دارد. اما در عوض دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی منزلتان را بسیار شیک و خاص می کند.

توجه داشته باشید که برای ایجاد دیوار تاکیدی، باید یکی از دیوارها را به رنگ و طرح متفاوتی نسبت به دیوارهای دیگر دیزاین کنید. برای مثال مانند تصویر زیر، کاشی جذاب و زیبا روی دیوار پشت وان نصب کنید.

منبع مدیا دکور

X